Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe rosyjskie lotniskowce

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Marynarka wojenna, 01 marca 2009

Rosja planuje budowę 3 lotniskowców nowej generacji. Ich wyporność ma wynosić 60 tys. ton. Okręty będą miały napęd atomowy.

O planach budowy i podstawowych charakterystykach nowych rosyjskich lotniskowców poinformował wiceadmirał Anatolij Szliemow z OSK (Obiediniennaja sudostroitielnaja korporacja). Pierwsze trzy okręty mają powstać dla Floty Północnej i Oceanu Spokojnego. Gdy dwa będą pozostawać w służbie, trzeci będzie mógł być serwisowany. W kolejnych latach miałyby zostać zbudowane trzy kolejne lotniskowce, o ile pozwolą na to możliwości ekonomiczne.

Nowe okręty będą miały wyporność zbliżoną do jedynego obecnie eksploatowanego rosyjskiego lotniskowca Admirał Kuzniecow, wynoszącą 55 tys. ton.

Obecnie trwają prace nad projektem wstępnym rosyjskiego lotniskowca nowej generacji. Na jego pokładzie mają bazować samoloty wielozadaniowe 5. generacji konwencjonalnego startu i lądowania, które będą następcami Su-33. Zostaną one uzupełnione bezpilotowcami projektowanymi przez koncern Wega. W pierwszej fazie będą one służyć przede wszystkim rozpoznaniu.

Nowe lotniskowce nie będą uzbrojone w pociski samosterujące, jak to było na sowieckich i rosyjskich krążownikach lotniskowcowych poprzednich generacji. Cała konstrukcja ma być podporządkowana przenoszeniu samolotów uzbrojonych w środki uderzeniowe odpowiednio dalekiego zasięgu.

Jeśli chodzi o miejsce budowy lotniskowców, to rozpatruje się dwie możliwości - stocznię Bałtijską i Siewmasz. Pierwsza ma doświadczenie w budowie statków o wyporności do 100 tys. ton, a druga budowała okręty z napędem atomowym (obecnie zajmuje się modernizacją lotniskowca Admirał Gorszkow dla floty indyjskiej - Admirał Gorszkow w WMF?, a jej dyrektor twierdzi, że stocznia może budować lotniskowce o wyporności do 70-80 tys. ton). Wybór zostanie dokonany na podstawie analizy możliwości stoczni i oferty cenowej.

Pierwsze efekty prac nad nowymi rosyjskimi lotniskowcami spodziewane są w 2015.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.