Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Boeing 737-800BCF dostarczony

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 24 kwietnia 2018

Boeing przekazał pierwszy seryjny samolot towarowy 737-800BCF liniom West Atlantic.

Pierwszy Boeing 737-800BCF odlatuje 15 kwietnia z zakładów w Victorville w Kalifornii, kierując się do Wielkiej Brytanii / Zdjęcie: Boeing

Boeing dostarczył pierwszy seryjny frachtowiec 737-800BCF (nr ser. 32740), przebudowany z samolotu pasażerskiego. Ceremonia przekazania go towarzystwu leasingowemu GECAS miała miejsce 19 kwietnia na lotnisku East Midlands w Wielkiej Brytanii. Użytkownikiem samolotu, który wejdzie do eksploatacji na początku maja, będą linie West Atlantic UK – filia szwedzkiej grupy West Atlantic, działająca na rynku europejskim.

W ciągu najbliższych 11 miesięcy West Atlantic otrzyma jeszcze od GECAS trzy Boeingi 737-800BCF, w sierpniu i październiku 2018 i w styczniu 2019, dzięki czemu będzie eksploatować łącznie 23 samoloty towarowe tej rodziny.

Cieszymy się, że jesteśmy pierwszym użytkownikiem Boeinga 737-800BCF. Dodatkowa pojemność i osiągi, jakie zapewnia nowy samolot, przyniosą korzyści naszym klientom. Spodziewamy się, że dzięki 737-800BCF poprawimy niezawodność, obniżymy koszty operacyjne i zmniejszymy szkodliwy wpływ na środowisko – powiedział dyrektor generalny West Atlantic Fredrik Groth.

Jesteśmy bardzo dumni z tego, że możemy być pierwszym nabywcą Boeingów 737-800BCF i z przyjemnością dostarczamy pierwszy samolot grupie West Atlantic – dodał Richard Greener, starszy wiceprezes i dyrektor zarządzający GECAS, Cargo Aircraft Group.

737-800BCF to kolejna generacja samolotów towarowych. Po raz pierwszy operatorzy otrzymują kompleksowe wsparcie obsługowe przez cały cykl eksploatacji standardowego frachtowca, oryginalnie wyprodukowanego przez Boeinga, przebudowanego przez Boeinga i wspieranego przez Boeinga – podkreślił Mike Fleming, wiceprezes ds. usług komercyjnych w Boeing Global Services.

Przebudowa pasażerskich 737-800 na samoloty towarowe realizowana jest w wybranych zakładach zlokalizowanych w regionie, gdzie istnieje na nie największe zapotrzebowanie, w tym Boeing Shanghai Aviation Services i Taikoo (Shandong) Aircraft Engineering w ChRL. Modyfikacja obejmuje zabudowanie dużych drzwi ładunkowych na pokładzie głównym, urządzeń ułatwiających załadunek i wyładunek oraz pomieszczeń wypoczynkowych dla maksymalnie 4 członków załogi lub pasażerów.

Boeing 737-800BCF może przewieźć maksymalnie 23,9 t ładunku na dystans 3750 km. Objętość ładowni na głównym pokładzie to 141,5 m3, a pod jej podłogą – 43,7 m3. Koncern z Seattle zdobył zamówienia na 45 frachtowców tego modelu od siedmiu klientów, w tym: chińskich YTO Airlines i China Postal Airlines (China Postal zamawiają towarowe Boeingi , 2015-12-15), GECAS, Air Algerie, LAS Cargo z Kolumbii, Cargo Air z Bułgarii i nieujawnionego klienta.

Prognozy rynku Boeinga przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat linie będą potrzebować ponad 1100 wąskokadłubowych samolotów towarowych, z czego ponad 30% trafi na rynek chiński.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.