Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ILA 2018: Premiera EuroMALE

Imprezy branżowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 26 kwietnia 2018

Dzisiaj w Berlinie podczas wystawy ILA zaprezentowano pełnowymiarowy model nowego europejskiego bezzałogowego statku latającego klasy MALE. To wspólne przedsięwzięcie Airbusa, Dassault i Leonardo. W ceremonii wzięli udział prezes Airbus Defence and Space Dirk Hoke, starszy wiceprezes ds. międzynarodowych Dassault Aviation Benoit Dussaugey i dyrektor zarządzający Leonardo Aircraft Lucio Valerio Cioffi.

Pełnowymiarowy model nowego europejskiej bsl klasy MALE / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Prezentacja modelu EuroMALE stanowi zwieńczenie prac studialnych, zapoczątkowanych we wrześniu 2016 przez cztery państwa: Niemcy, Francję, Włochy i Hiszpanię, w następstwie deklaracji o wspólnym opracowaniu europejskiego bsl klasy MALE, podpisanej w maju 2015.

Przed nami jeszcze dużo pracy, a model EuroMALE jest pierwszym dowodem pokazującym co Europa może osiągnąć w sektorze nowoczesnych technologii, jeśli połączy swoje zdolności przemysłowe i wiedzę. EuroMALE będzie elementem gwarantującym suwerenność Europy w przyszłości i jest doskonale przystosowany do spełnienia pilnych potrzeb operacyjnych europejskich sił zbrojnych. To innowacyjne partnerstwo rozwiąże także problemy z ograniczonymi budżetami krajów partnerskich dzięki połączeniu funduszy na badania i rozwój - powiedział Dirk Hoke.

Dzisiejsza ceremonia odzwierciedla całkowite zaangażowanie naszych przedsiębiorstw w europejską obronność i suwerenność. Współpraca i nowoczesne technologie […] gwarantują strategiczną autonomię Europy - dodał Benoit Dussaugey.

Bezzałogowce i ich zastosowanie stanowią jedną z kluczowych technologii niezbędnych do ewolucji europejskiego przemysłu obronnego.  Projekt EuroMALE będzie wspierał rozwój nowoczesnych technologii i przyczyni się do zachowania kluczowych kompetencji i miejsc pracy w Europie, jednocześnie zapewniając siłom zbrojnym doskonałe zdolności i suwerenność operowania - podkreślił Lucio Valerio Cioffi.

EuroMALE został zaprojektowany do misji rozpoznawczych, wywiadowczych i obserwacyjnych, z możliwością opcjonalnego uzbrojenia. Zespół napędowy złożony z dwóch silników poruszających śmigła pchające ma zapewnić wystarczającą ilość energii do zasilania wyposażenia pokładowego, a także umożliwić nad gęsto zaludnionymi krajami europejskimi. Wejście EuroMALE do służby planowane jest w połowie następnej dekady (Start europejskiego bsl MALE, 2016-09-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.