Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dalekodystansowe loty A330-900neo

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 21 czerwca 2018

Trzeci przedseryjny Airbus A330-900neo (MSN1819), w barwach pierwszego użytkownika TAP Portugal, wystartował 19 czerwca z lotniska Tuluza-Blagnac, rozpoczynając testowe loty dalekodystansowe. Masa startowa samolotu wynosiła 164 t, w tym ok. 20 t paliwa.

Podczas dalekodystansowych lotów próbnych A330-900neo ma spędzić w powietrzu ok. 150 h i odwiedzić 16 portów / Zdjęcie: Airbus

Jest to ostatni już etap procedury certyfikacyjnej, podczas którego w ramach lotów ETOPS, lądowań na lotniskach zapasowych i korzystania z obsługi lotniskowej, sprawdzone zostanie działanie wszystkich instalacji pokładowych samolotu i jego niezawodność.

Wyposażony w 298 foteli pasażerskich Recaro, zabudowanych w zmodernizowanej trójklasowej kabinie Airspace, A330-900neo przewoził członków zarządu Airbusa i TAP, a także przedstawicieli rządu i mediów. Po 1,5 h lotu i zużyciu 8 t nafty, na prośbę inżynierów prób w locie, samolot wylądował w Lizbonie.

W trakcie pierwszego etapu lotów próbnych A330-900neo zawita do Brazylii, odwiedzając Recife, Sao Paulo, Rio de Janeiro. Następnie poleci do Miami. W dalszej kolejności samolot pojawi się w hubach Azji (m.in. w Kuala Lumpur) i powróci do Europy przez Mauritius. Później poleci także do Delhi, a następnie znów wyruszy na zachód, do Rejkiawiku, Chicago i Atlanty. Szef marketingu A330 Crawford Hamilton powiedział, że próby potrwają do 7 lipca. Samolot ma spędzić w powietrzu ok. 150 h i odwiedzić 16 portów.

Według Hamiltona próby certyfikacyjne A330neo, w których udział biorą trzy samoloty, są ukończone w 80%. W ich trakcie wykonano 267 lotów trwających łącznie ok. 1000 godzin.

Pierwszy lot próbny A330-900neo przeznaczonego dla TAP, podczas którego przeprowadzono testy instalacji kabinowych, m.in. klimatyzacji, odbyła się 15 maja br. Testowe loty dalekodystansowe stanowią element ostatniej serii sprawdzeń wymaganych do uzyskania Certyfikatów Typu EASA i FAA latem tego roku (Oblot A330neo dla TAP, 2018-05-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.