Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kadłub S-70i z Mielca

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 13 marca 2009

Wczoraj w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu zaprezentowano pierwszy wyprodukowany tam kadłub śmigłowca Sikorsky S-70i Black Hawk. Ma on być jednocześnie podstawą do zmontowania pierwszego, kompletnego śmigłowca w 2011.

Według umowy, zawartej przy zakupie PZL Mielec przez UTH (spółkę United Technologies), Amerykanie mieli doprowadzić do zmontowania pierwszego kadłuba pod koniec 2008. Po 4 latach zakłady miały osiągnąć zdolność produkcyjną na poziomie 48 kadłubów rocznie (zobacz: Mielec-Sikorsky - Przekręt stulecia).

W czasie ostatniej uroczystości prezes Janusz Zakręcki powiedział, że zakłady mają perspektywę wykonania łącznie ok. 200 kadłubów, w ciągu kilku najbliższych lat. Dodał, że w 2011 zostanie zmontowany pierwszy śmigłowiec UH-60 Black Hawk.

W istocie jednak należałoby stosować oznaczenie Sikorsky`ego: S-70i. Mają to być bowiem maszyny w wersji green, a więc w podstawowej, przystosowanej dopiero pod zabudowę wyposażenia, wymaganego przez potencjalnych klientów.

Co więcej, nie jest pewnym, czy Mielec będzie miał zbyt na swoje produkty. Według umowy prywatyzacyjnej Amerykanie zagwarantowali sobie prawo dowolnego określania zakresu prac, wykonywanych przez PZL Mielec. Wiadomo również, że ewentualna produkcja będzie dotyczyła modelu Black Hawk International, a więc maszyny przeznaczonej wyłącznie na eksportowe rynki cywilne. Dlatego przewiduje się maksymalną zdolność montażową na 20 egz. S-70i rocznie.

Pewnym jest natomiast, że przynajmniej część kadłubów będzie wykorzystywana w produkcji wojskowych i cywilnych śmigłowców przez amerykańskie zakłady Sikorsky Aircraft. Już drugi kadłub ma być wykorzystany do budowy UH-60M dla US Army.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.