Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FIA 2018: Premiera Tempesta

Imprezy branżowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 17 lipca 2018

Na wystawie w Farnborough zaprezentowano makietę nowego brytyjskiego wielozadaniowego samolotu bojowego noszącego nazwę Tempest nawiązującą do słynnego samolotu myśliwsko-szturmowego z 2. wojny światowej. Ma on być jednym z elementów nowej strategii brytyjskiego Ministerstwa Obrony, dotyczącej lotnictwa bojowego przyszłości.

Pełnowymiarowa makieta nowego brytyjskiego wielozadaniowego samolotu bojowego. Jego nazwa - Tempest - nawiązuje do słynnego samolotu myśliwsko-szturmowego z 2. wojny światowej / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Podczas ceremonii odsłonięcia makiety Tempesta, znajdującej się w pawilonie BAE Systems, sekretarz obrony W. Brytanii Gavin Williamson powiedział: Wkraczamy w niebezpieczną nową erę wojny, więc naszym głównym celem musi być przyszłość. Dziś oferujemy wam spojrzenie w przyszłość. Wielka Brytania jest światowym liderem w dziedzinie lotnictwa wojskowego, łączącym umiejętności i technologię z całej Europy - dodał Gavin Williamson.

Tempest, który wygląda tak jak większość ujawnionych wcześniej wizualizacji nowych wielozadaniowych samolotów bojowych, mających napęd złożony z dwóch silników, układ aerodynamiczny zapewniający obniżoną wykrywalność (stealth) i wirtualną kabinę załogi, w której wszystkie informacje są prezentowane na wyświetlaczu nahełmowym pilota, ma zastąpić w służbie używanego obecnie Eurofightera Typhoona. Nowy samolot ma być eksploatowany także jako bezzałogowiec. Jego uzbrojenie mają stanowić m.in. laser pokładowy i rój mniejszych bojowych bezzałogowców.

Tempest powstaje w ramach 10-letniego programu wartości 2 mld GBP, realizowanego w ramach ogłoszonego w 2015 Strategicznego Przeglądu Obrony i Bezpieczeństwa (SDSR). W skład zespołu Tempest wchodzą m.in.  BAE Systems, Leonardo, MBDA, Rolls-Royce i Royal Air Force (królewskie wojska lotnicze W. Brytanii). Jego prace mają skupić się na zagadnieniach dotyczących technologii stealth, nowych urządzeń obserwacyjnych i rozpoznawczych, kompozytów, napędu i awioniki.

Jak powiedział Gavin Williamson, Brytyjczycy poszukują partnerów do współpracy. Jako potencjalni kooperanci postrzegane są Japonia, Szwecja i Turcja. Pierwsze decyzje związane z nabyciem nowego samolotu mają zostać podjęte przez Londyn do końca 2020, a ostateczne decyzje w sprawie inwestycji - do 2025. Za 10 lat Tempest ma już być w służbie w RAF, uzupełniając zdolności Typhoona i F-35B - podkreślił Williamson.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.