Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FIA 2018: Airbus na drugim miejscu

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 lipca 2018

W trakcie wystawy w Farnborough Airbus osiągnął wynik znacznie gorszy niż jego rywal z Seattle. Europejski koncern może pochwalić się sprzedażą 431 samolotów (93 w ramach potwierdzonych zamówień i 338 na mocy porozumień).

W Farnborough Airbus zdobył znacznie mniej zamówień niż Boeing. Linie nabyły m.in. 42 samoloty rodziny A330neo / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

AirAsia X złożyły zamówienie na 34 kolejne A330-900neo, Sichuan Airlines zamówiły 10 A350-900, a tajwańskie Starlux Airlines zawarły porozumienie zakupu 12 A350-1000 i pięciu A350-900. Nieujawniony klient zobowiązał się do nabycia ośmiu A350-900, a Uganda Airlines – dwóch A330-800neo. Oprócz tego inny anonimowy użytkownik zamówił sześć samolotów rodziny A330neo. Linie Level zakupiły parę A330-200.

Niewymieniony z nazwy klient podpisał memorandum zakupu 25 A321neo i 75 A320neo, a inny nabywca, również chcący zachować anonimowość zobowiązał się do nabycia  80 samolotów rodziny A320neo. Vietjet zawarły umowę zakupu 50 A321neo, a indyjskie linie Vistara podpisały list intencyjny dotyczący nabycia 13 A320neo i wydzierżawienia kolejnych 37 samolotów tej rodziny. Wszystkie napędzane będą silnikami Leap CFM.

Viva Aerobus potwierdziły zakup 25 A321neo i zamówienie 16 kolejnych samolotów tego typu zamiast takiej samej liczby A320neo. Wataniya Airways z Kuwejtu zamówiły 25 A320neo, Goshawk Aviation Limited i Macquarie AirFinance – po 20 A320neo, a nieujawniony klient – 10 A320neo. Niskokosztowe linie z Omanu SalamAir podpisały porozumienie zakupu sześciu A320neo, a Peach Aviation z Japonii zmieniły zamówienie z dwóch A320neo na dwa A321LR.

Nowe linie z USA, którymi zarządzać mają doświadczeni inwestorzy pod wodzą Davida Neelemana (założyciela JetBlue, mającego udziały w towarzystwach TAP i Azul), zobowiązały się zakupić 60 A220-300. Dostawy samolotów mają rozpocząć się w 2021.

Dyrektor handlowy Airbusa Eric Schulz podsumował te wyniki, mówiąc: Nasze dotychczasowe wyniki i nasze zamówienia zdobyte do zakończenia targów potwierdzają duże zapotrzebowanie rynku ma wszystkie nasze produkty, od najnowszego A220, rodzinę A320 i szerokokadłubowe A330neo i A350, a A380 otwiera nowe możliwości dla rynku wtórnego. Schulz podkreślił swoje szczególne zadowolenie z zamówień na samoloty szerokokadłubowe A330neo.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.