Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat Typu dla Trenta 7000

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 23 lipca 2018

Silnik Rolls-Royce Trent 7000, który napędza rodzinę najnowszych samolotów Airbusa, A330neo, otrzymał 20 lipca Certyfikat Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Jednocześnie pierwsze seryjne silniki zostały dostarczone do zakładów Airbusa w Tuluzie.

Airbus A330-900neo napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 7000 był prezentowany podczas tegorocznego salonu w Farnborough / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Trent 7000 jest trójwałowym silnikiem turbowentylatorowym, o współczynniku dwuprzepływowości 10 i stopniu sprężu 50. Średnica wentylatora to 284,48 cm. Silnik rozwija ciąg 300-320 kN. Silniki rodziny Trent 7000 są podstawowym zespołem napędowym Airbusów A330neo. Ich główną zaletą ma być obniżenie jednostkowego zużycia paliwa o 10% w porównaniu z Trentami 700.

Trent 7000 jest czwartym silnikiem brytyjskiego producenta, który uzyskał certyfikat w ciągu zaledwie 12 miesięcy, podążając śladami Trenta TEN, Trenta XWB-97 i Pearl 15. Certyfikat został wręczony przedstawicielom producenta przez Trevora Woodsa, dyrektor ds. certyfikacji EASA w Farnborough, podczas tegorocznego salonu.

Chris Cholerton, prezes działu cywilnych silników lotniczych Rolls-Royce'a powiedział: Certyfikowanie i dostawy silników Trent 7000 jeszcze bardziej wzmacniają naszą pozycję wśród najnowszej generacji samolotów komunikacyjnych. Chciałbym podziękować wszystkim w EASA i Airbusie, a także moim kolegom, którzy współpracowali tak blisko, aby dotrzeć do tego miejsca. Z niecierpliwością czekamy na wsparcie Airbusa i TAP Portugal, przygotowując się do wprowadzenia A330-900neo do eksploatacji jeszcze w tym roku (Dalekodystansowe loty A330-900neo, 2018-06-21, A330-800 w malowaniu producenta , 2018-02-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.