Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot L-159T2

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 13 sierpnia 2018

Pierwszy samolot szkolno-bojowy L-159T2 dla Vzdušnych síl Armády České republiky (wojsk lotniczych Republiki Czeskiej), noszący nr takt. 6082, wzbił się w powietrze 2 sierpnia z lotniska przedsiębiorstwa Aero Vodochody. Podczas 30-minutowego lotu w kabinie zasiadali piloci doświadczalni Vladimír Kvarda i David Jahoda.

Pierwszy L-159T2 podczas oblotu / Zdjęcie: Aero Vodochody

Aero osiągnęło kolejny ważny kamień milowy. Dzięki współpracy z naszym narodowym klientem L-159 uzyskał dodatkowe zdolności. Na podstawie wymagań sformułowanych przez Vzdušne síly AČR będziemy dostarczać wojsku dodatkowe samoloty dwumiejscowe, przystosowane nie tylko do szkolenia zaawansowanego, ale także do działań bojowych – powiedział prezes Aero Vodochody Giuseppe Giordo.

W L-159T2 wykorzystano nosową i tylną część kadłuba oraz skrzydła i usterzenia L-159A. Nowymi zespołami są przednia i środkowa część kadłuba. W obydwu kabinach zabudowano nowe wskaźniki wielofunkcyjne o wymiarach 127 mm x 178 mm, przystosowane do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu. Samolot wyposażony jest w pokładowy radiolokator Grifo, układy samoobrony i układ ostrzegający o opromieniowaniu radiolokacyjnym, a także instalację paliwową przystosowaną do tankowania ciśnieniowego.

L-159T2 wyposażono też w nowe fotele wyrzucane VS-20, umożliwiające katapultowanie załogi w 4 sekwencjach. Dotychczas obydwaj lotnicy mogli katapultować się samodzielnie, a pilot zajmujący tylny fotel mógł zainicjować sekwencję katapultowania w kolejności tył-przód. Obecnie może tego dokonać także lotnik zajmujący przedni fotel. Dodatkowo każdy z członków załogi może zainicjować katapultowanie w kolejności tył-przód.

Vzdušne síly AČR zamówiły trzy L-159T2 we wrześniu 2016. Wszystkie samoloty mają zostać dostarczone do 21. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Čáslaviu do końca tego roku (FIA 2018: Aero ujawnia F/A-259, 2018-07-18, L-159E ćwiczą z lotnictwem Gwardii Narodowej, 2018-06-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.