Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ospreye na pokładzie Busha

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 13 sierpnia 2018

US Navy rozpoczęła kolejne próby użycia przemiennopłatów MV-22 Osprey do transportu zaopatrzenia na lotniskowce (tzw. misji COD – Carrier Onboard Delivery), jako następców samolotów C-2A Greyhound. Tym razem testy realizowane są na pokładzie USS George H.W. Bush (CVN 77).

MV-22 Osprey ze składu eskadry doświadczalnej HX 21, ląduje na pokładzie lotniskowca USS George H.W. Bush (CVN 77) / Zdjęcie: US Navy

Od początku sierpnia personel eskadry doświadczalnej HX 21 wykonuje starty z rozbiegiem i lądowania z dobiegiem przemiennopłatów MV-22 Osprey o masie 25 855 kg. To znacznie więcej niż dopuszczalna masa do lądowania C-2A, wynosząca 22 226 kg. Testowano także procedury obsługi i manewrowania na pokładzie okrętu.

Jako pierwszy na pokładzie Busha lądował por. Gavin Kurey z HX 21. To historyczne wydarzenie dla marynarki wojennej. Nigdy nie myślałem, że będę kiedyś zajmował się transportem zaopatrzenia na lotniskowce. Jest duży opór przez wdrażaniem do eksploatacji nowych statków powietrznych, które są tak różne [od klasycznych konstrukcji], ale bycie częścią ekipy, która może pomóc to zmienić, jest niesamowitym doświadczeniem – powiedział por. Kurey.

Główną zaletą Ospreya jest jego zdolność do pionowego startu i lądowania. W porównaniu z Greyhoundem MV-22B ma większy zasięg, nowsze radiostacje HF, ulepszone możliwości awaryjnego zrzutu paliwa, system nagłośnienia dla pasażerów i ulepszoną instalację oświetlenia używaną podczas załadunku i wyładunku.

Zgłoszenie przez US Navy wstępnej zdolności operacyjnej pierwszych CMV-22, wyposażonych w zbiorniki paliwa o większej pojemności w porównaniu z MV-22, do transportu zaopatrzenia na lotniskowce zaplanowano w roku budżetowym 2021. Przemiennopłaty mają rozpocząć wykonywanie rutynowych misji w następnym roku fiskalnym (Próby V-22 do transportu zaopatrzenia, 2016-08-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.