Mające siedzibę w Kansai przedsiębiorstwo Hiaratagakuen, odebrało drugi śmigłowiec H145/BK117D-2, przeznaczony do ratownictwa medycznego, a także transport pasażerów i zaopatrzenia. Pierwszy wiropłat tego typu trafił do jego floty w grudniu 2017 i wszedł do służby w czerwcu tego roku w Centrum Medycznym Nagasaki. Obecnie Hiratagakuen eksploatuje także 14 H135.
Japonia wprowadziła do służby pierwsze śmigłowce ratownictwa medycznego 2001. Szybko zyskały sobie one uznanie w Kraju Kwitnącej Wiśni, umożliwiając szybką ewakuację ofiar z miejsc dotkniętych klęskami żywiołowymi i umożliwiając natychmiastowe rozpoczęcie opieki medycznej na pokładzie podczas transportu do szpitala. W 2010 rząd regionu Kansai, leżącego w środkowo-zachodniej części wyspy Honsiu, obejmującego prefektury Nara, Wakayama, Mie, Kioto, Osaka, Hyōgo i Shiga zainicjował działalność służby ratownictwa medycznego, którego głównym operatorem stało się Hiratagakuen. Obecnie w 42 prefekturach w Japonii eksploatowanych jest ponad 50 śmigłowców służby ratownictwa medycznego.
Wykonując misje ratownictwa medycznego, w których liczy się każda sekunda, ważne jest, abyśmy byli wyposażeni w odpowiednie śmigłowce. Od prawie dwudziestu lat jesteśmy dobrze wspierani przez Airbusa, szczególnie przy okazji niedawnego wprowadzenia do służby śmigłowców H145 / BK117D-2. Jesteśmy przekonani, że dodanie drugiego H145 zwiększy nasze zdolności operacyjne, gdy będziemy bezpiecznie wykonywać misje ratunkowe na terenie kraju – stwierdził Mitsuhiro Hirata, wiceprezes działu operacji lotniczych Hiratagakuen.
Airbus przewodzi we wsparciu japońskich służb ratownictwa medycznego, zwłaszcza dzięki pierwszemu H145 / BK117D-2, który wszedł do eksploatacji w Hiratagakuen na początku lata. Niebawem dołączy do niego drugi śmigłowiec tego typu. Biorąc pod uwagę jego manewrowość i osiągi, wiemy, że nasz H145 / BK117D-2 będzie nadal zapewniał wsparcie dla każdej misji ratownictwa medycznego Hiratagakuen – skomentował Olivier Tillier, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters Japan.
H145 / BK117D-2 został opracowany we współpracy z Kawasaki Heavy Industries, aby zapewnić doskonałe osiągi. Śmigłowiec wyposażony jest awionikę Helionix i przystosowany do operowania w warunkach high and hot. Ponad 1400 wiropłatów H145 / BK117D-2 zostało dostarczonych użytkownikom na całym świecie. Łącznie wylatały one blisko 5 mln h (Kolejne śmigłowce Airbusa do Japonii, 2018-02-28).