Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MH-139 zwycięzcą CVLSP

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 26 września 2018

US Air Force wybrały MH-139 jako nowy śmigłowiec Common Vertical Lift Support Platform (CVLSP) do ochrony baz w Wyoming, Montanie i Północnej Dakocie, w których stacjonują jednostki uzbrojone w międzykontynentalne pociski balistyczne LGM-30 Minuteman III z głowicami nuklearnymi. MH-139 to zamerykanizowana wersja AW139, zaoferowana przez Leonardo i Boeinga. Jego konkurentem był Lockheed Martin / Sikorsky HH-60U Black Hawk, mający 85% wspólnych elementów z HH-60W Combat Rescue Helicopter (Dwóch oferentów na CVLSP, 2017-03-03).

Pierwszy MH-139 ma trafić do USAF w roku budżetowym 2021 / Zdjęcie: Boeing

Kontrakt przyznany przez Pentagon opiewa na kwotę 375 mln USD, za którą zwycięskie konsorcjum ma dostarczyć 4 śmigłowce i integrację niektórych elementów wyposażenia. Docelowo US Air Force chcą zakupić 84 wiropłaty, które zastąpią w służbie Belle UH-1N. Całkowity koszt przedsięwzięcia CVLSP, wraz z urządzeniami szkoleniowymi, wyposażeniem pomocniczym i wsparciem logistycznym, szacowany jest na 2,38 mld USD (8,69 mld zł).

Nowe śmigłowce USAF będą montowane w zakładach Leonardo w Filadelfii w stanie Pensylwania. W tym samym mieście, w wytwórni Boeinga, będzie prowadzona integracja wyposażenia wojskowego. Resort obrony chce, aby pierwszy gotowy do służby MH-139 został dostarczony w roku budżetowym 2021. Wiropłaty tego typu będą używane także do misji szkoleniowych, prób i transportu członków rządu USA i sił bezpieczeństwa.

Jesteśmy niezwykle dumni z tego znakomitego rezultatu. Najważniejsi klienci nadal polegają na Grupie Leonardo jeśli chodzi o spełnianie najsurowszych wymogów, takich jak ochrona baz pocisków czy transport personelu rządowego i sił specjalnych. Ten wybór to także potwierdzenie faktu, że spółka jest uznawana za mocnego, wiarygodnego partnera wnoszącego od dawna znaczny wkład w przemysł USA – stwierdził dyrektor generalny grupy Leonardo Alessandro Profumo.

Jesteśmy szczęśliwi, że US Air Force wybrały nasz zespół dla dostarczenia nowej floty budowanych w Filadelfii MH-139. Nasze wojska lotnicze zasługują na najlepsze wyposażenie; to jest właściwy śmigłowiec dla ich misji – dodał dyrektor generalny AgustaWestland Philadelphia Corporation William Hunt.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.