Podczas targów turystycznych IFTM Top Resa, linie Air France po raz pierwszy zaprezentowały swoje zrewolucjonizowane kabiny klasy ekonomicznej i ekonomicznej premium, które będą sukcesywnie wprowadzane na rynek od stycznia 2019.
Linia wymieni fotele na nowy model, zmienią się też elementy serwisu pokładowego, osobiste ekrany przy fotelach i wystrój kabin. Na podróżnych czekają również nowe, designerskie akcesoria oraz przede wszystkim – pokładowy Internet. W pierwszej kolejności w nowy produkt zostanie wyposażonych 15 Airbusów A330, a docelowo rewitalizacja kabin obejmie całą długodystansową flotę francuskiego przewoźnika. Inwestycja warta 150 mln euro ma na celu większy komfort pasażerów i poprawę ogólnego doświadczenia z podróży Air France.
Dzisiaj świętujemy wprowadzenie na rynek nowych produktów i usług, które będą dostępne w kabinach Klasy Ekonomicznej i Ekonomicznej Premium na lotach dalekiego zasięgu. Oddajemy do użytku zupełnie zmodernizowane kabiny, aby nasi pasażerowie mogli doświadczyć jeszcze bardziej komfortowych i relaksujących podróży. Ta inwestycja w produkt pokładowy w samolotach Airbus A330 warta 150 milionów euro jest kolejnym, ważnym krokiem w naszej długofalowej strategii dotyczącej standardu podróży, którą realizujemy od 2014 – powiedziała Anne Rigail, wiceprezes ds. klienta w Air France.
Nowy, wygodniejszy fotel w klasie ekonomicznej to większa odległość między podłokietnikami (44 cm), szerokie i wzmocnione specjalną pianką ergonomiczne siedzisko, oparcie odchylane do 118°, 79 cm miejsca na nogi, większy stolik i duży ekran dotykowy najnowszej generacji 16:9 o przekątnej 11,7 cala (29,8 cm). Każdy nowy fotel w klasie ekonomicznej umożliwia korzystanie z urządzeń elektronicznych przez cały czas lotu, ponieważ został wyposażony w port USB i gniazdko elektryczne. Tradycyjnie od momentu wejścia do samolotu, przy każdym fotelu dostępne są słuchawki umożliwiające korzystanie z systemu rozrywki pokładowej. W końcu również pasażerowie będą mogli korzystać z WI-FI, które jest stopniowo instalowane w samolotach Air France.
Atualnie Air France oferuje WI-FI na pokładach Boeingów 787. Usługa będzie stopniowo wprowadzana w Airbusach A330 i Boeingach 777.
Na podróżnych czeka designerski wystrój kabin i nowe akcesoria. Zagłówki foteli i poduszki kabinowe zdobi ciemnoniebieska, monochromatyczna tkanina sygnowana akcentem – symbolem marki Air France. Kolejnym, praktycznym elementem wyposażenia jest czerwony, miękki koc – również w firmowych barwach linii, a dopełnieniem komfortu snu – maska na oczy. Tym razem każdą maskę zdobią inne, kolorowe wzory, inspirowane symbolami miejsc, do których lata Air France, dzięki czemu ten przydatny drobiazg stał się prawdziwie kolekcjonerską pamiątką z podróży.
Kabiny klasy ekonomicznej premium zmodernizowano przede wszystkim z myślą o dodatkowej wygodzie i przestrzeni, do dyspozycji pasażerów. Główną rolę odgrywa tu nowy fotel, z oparciem odchylającym się do 130° w sztywnej obudowie, dzięki czemu pasażerowie nie naruszają swojej osobistej przestrzeni, nawet po jego całkowitym rozłożeniu, mający miękkie, wygodne siedzisko o szerokości 48,3 cm (najszersze na rynku w swojej klasie). Odległość między rzędami foteli i przestrzeń na nogi to 102 cm. W fotelu umieszczono też podparcie lędźwiowe, które dostosowuje kształt oparcia do ciała pasażera. Fotel wyposażono także w dodatkowe schowki na bagaże podręczne, szersze podparcie pod nogi, nowoczesny 13,3-calowy (33,9 cm) ekran HD i szersze, skórzane podłokietniki, 2 porty USB i gniazdko elektryczne. Pasażerowie korzystają z dostępu do pokładowego WI-FI i indywidualnego systemu rozrywki, na który składa się ponad 1200 h filmów, muzyki, gier, a nawet zajęć medytacyjnych.
W kabinie ekonomicznej premium zestaw do spania składa się z czerwonej puchowej poduszki i granatowego koca. Gościom tej klasy Air France oferuje również designerskie zestawy kosmetyków i akcesoriów podróżnych, którym linia nadaje nowy image co 6 miesięcy.
Poza wymianą foteli oraz zmianą kolorystyki i designu kabin, Air France zaplanował dodatkowo liczne drobiazgi umilające podróż. Zaraz po wejściu na pokład pasażerowie są witani oshibori – czyli małym, wilgotnym ręcznikiem do odświeżenia rąk. Jest to miły gest powitania zaczerpnięty z tradycji japońskiej. Po nim następuje nawiązanie do kultury francuskiej – aperitif w postaci szampana, w nowo zaprojektowanych kieliszkach.
Posiłki w czasie lotu są serwowane na nowej zastawie projektu Eugeni Quillet. Naczynia są wykonane z czarnego tworzywa i podlegają recyklingowi. Na posiłek w tradycyjnym francuskim stylu, którym częstowani są pasażerowie klasy ekonomicznej składa się przystawka, danie główne, deser i sery. W kabinie ekonomicznej premium przystawka i deser są inspirowane menu klasy biznes. Posiłkom towarzyszą obowiązkowo francuskie wina.
Podczas lotów dłuższych niż 8,5 h, poza tradycyjnym serwisem pokładowym, na pasażerów czeka kolejna nowość – przekąski My Little Gourmandises, dostępne w barach samoobsługowych na pokładzie. Dodatkowo podczas długich lotów – od 8,5 do 10, 5 h, drugi posiłek – najczęściej śniadanie – jest oferowane teraz w praktycznej torbie Bon Appétit, która zawiera zestaw przekąsek do zjedzenia w samolocie lub zabrania na później.
Ostatnim nowym akcentem na zakończenie podróży są cukierki we francuskim stylu, którymi pasażerowie są częstowani w ramach drobnego podziękowania za wspólny lot. Nowości będzie można doświadczyć podróżując w przyszłym roku na wybranych trasach międzykontynentalnych Air France, obsługiwanych przez jeden z 15 A330, z nowymi kabinami (Nowe trasy Air France i JOON, 2018-09-14).