Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Powstała Polska Grupa Lotnicza

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 11 października 2018

Cztery kluczowe spółki lotnicze znajdujące się pod kontrolą Skarbu Państwa – Polskie Linie Lotnicze LOT, LOT Aircraft Maintenance Services, LS Airport Services i LS Technics – zostały 10 października włączone do Polskiej Grupy Lotniczej. To kolejny etap konsolidacji PGL i początek integracji sektora lotniczego w Polsce. Po podpisaniu transakcji kapitał PGL zwiększył się z 1,2 mld zł do ponad 2,5 mld zł.

Szefowie spółek wchodzących w skład Polskiej Grupy Lotniczej:  prezes LOTAMS Aleksandra Juda,  prezes PGL i PLL LOT Rafał Milczarski i prezes LS Airport Service Marcin Opaliński / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

LOT jest przewoźnikiem lotniczym, LOTAMS i LS Technics zajmują się obsługą techniczną samolotów, a LSAS obsługą naziemną (handlingiem) samolotów oraz obsługą pasażerów, bagaży i przesyłek lotniczych. Skonsolidowana PGL będzie miała na rosnącym globalnym rynku lotniczym w rywalizacji z innymi podmiotami silniejszą pozycję niż każda ze spółek, która weszła w jej skład, miałaby w pojedynkę.

PGL pozwoli wytworzyć synergię, która będzie bodźcem do rozwoju całego sektora lotniczego w Polsce, a pośrednio szybszego rozwoju polskiej gospodarkiUmieszczenie tych spółek pod parasolem właścicielskim PGL przyniesie im liczne korzyści biznesowe. Pozwoli na zwiększenie efektywności wynikające m.in. ze wspólnej strategii, lepszego przepływu informacji i know-how, a także ze wspólnego planowania i z zamówień grupowych. Dzięki utworzeniu PGL pasażer znajdzie się w rękach jednej grupy kapitałowej, a nie kilku spółek, których nie łączyły wspólne cele – powiedział prezes PGL i PLL LOT Rafał Milczarski.

Dzięki powstaniu jednego zintegrowanego podmiotu największe polskie spółki branży lotniczej rozpoczną wspólnie działania na rzecz rozwoju i będą realnie wpływały na kształt sektora lotniczego w Polsce. Przyczynią się też do rozwoju całej gospodarki. Niezależnie od wejścia w struktury PGL, LOTAMS zamierza utrzymać udział LOT-u w stosunku do pozostałych klientów na poziomie  50:50 dla świadczonych usług, a baza techniczna będzie stale poszerzała grono swoich klientów z całego świata – dodała prezes LOTAMS Aleksandra Juda.

Dołączamy do PGL jako największy pracodawca branży lotniczej w Polsce, posiadający równocześnie doświadczenie w zakresie kompleksowej obsługi pasażerów, ich bagaży, przesyłek lotniczych i samolotów, którymi latają. Dotyczy to zarówno obsługi naziemnej realizowanej przez pracowników LSAS, jak i obsługi technicznej, realizowanej przez pracowników LS Technics. Chcemy zaistnieć tam, gdzie lata nasz narodowy przewoźnik, a nas jeszcze nie ma. Wnosimy do PGL ogromną i bezcenną wiedzę i doświadczenie operacyjne. Cieszymy się, że będą one od dzisiaj służyły nie tylko rozwojowi spółek LS, ale również polskiej branży lotniczej skupionej wokół PGL – podkreślił prezes LS Airport Service Marcin Opaliński.

Spółka PGL została powołana do życia w styczniu br. W sierpniu UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez PGL spółek LOT, LOTAMS i LSAS i LST. Włączenie ich do PGL jest kolejnym etapem konsolidacji.

Utworzenie PGL jest kolejnym krokiem do konsolidacji rozdrobnionego rynku usług lotniczych w Europie Środkowo-Wschodniej, którego dzisiejszy potencjał pasażerski to 180 mln mieszkańców. PGL będzie działała na zasadach podobnych do innych grup lotnicze na świecie zorganizowanych wokół dużych przewoźników lotniczych, takich jak, m.in. Grupa Lufthansa, IAG, czy Air France-KLM. Nie oznacza to jednak, że pozostałe spółki wchodzące w skład PGL będą rozwijały się na rzecz LOT-u – wszystkie podmioty grupy zachowują swoją tożsamość, odrębność kapitałową i będą prowadziły konkurencyjną działalność na rynku usług lotniczych. Pierwszą ogłoszoną inwestycją PGL jest baza, która utworzona zostanie w ciągu 3 lat przez LOTAMS na terenie portu Rzeszów-Jasionka (PGL zbuduje centrum obsługowe w Rzeszowie, 2018-09-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.