Textron Aviation i NetJets podpisały podczas NBAA-BACE umowę zakupu do 175 odrzutowców Cessna Citation Longitude i do 150 Cessna Citation Hemisphere. W ten sposób NetJets zostało pierwszym nabywcą ostatniego z wymienionych modeli.
Trudno uwierzyć, że minęło ponad 30 lat, odkąd kupiliśmy nasze pierwsze Citation SII w 1984. To był samolot, który uruchomił program współwłasności. Od tego czasu NetJets kupiło ponad 500 Citation. Ostatnie zamówienie opiewało na 100 Citation Latitude, z których 75 już weszło do eksploatacji – powiedział prezes i dyrektor generalny NetJets Adam Johnson.
Szefowie NetJets spodziewają się rozpoczęcia dostawa Longitude w czwartym kwartale przyszłego roku. Certyfikacja i dostawa pierwszego samolotu seryjnego tego modelu jest oczekiwana w czwartym kwartale bieżącego roku. Zakładamy, że samolot ten pozostanie na rynku przez około do 15 lat – dodał Adam Johnson (Lot Longitude dookoła świata, 2018-03-13).
Decyzja i podpisaniu umowy zakupu 150 Hemisphere jest olbrzymim wsparcie dla tego przedsięwzięcia. Textron Aviation zawiesił program rozwoju samolotu w następstwie problemów związanych ze sprężarką silnika Safran Silvercrest, które nadal nie zostały rozwiązane.
Wznowienie prac przy Hemisphere powinno nastąpić w połowie przyszłego roku. Pracujemy od zeszłego roku z zespołem Safrana i jesteśmy pewni, że czynią postępy w procesie projektowania. Nie podajemy oficjalnej daty [certyfikacji Hemisphere], dopóki tego [przekonstruowanego silnika] nie zobaczymy. Ale jesteśmy wystarczająco pewni, że będziemy kontynuować naszą działalność w rozwoju Hemisphere. Jesteśmy pewni, że będziemy mieć światowej klasy silnik. Wszystkie zespoły NetJets, jak również nasze, współpracują z Safranem, aby mieć pewność, że mamy do czynienia z udanym silnikiem – stwierdził prezes i dyrektor naczelny Textrona Scott Donnelly (Wybrano dostawców dla Cessny Hemisphere, 2016-11-02).