Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Boeinga 737 w Indonezji

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 29 października 2018

Dzisiaj o 6:21 czasu lokalnego (wczoraj 23:21 UTC) z Dżakarta Soekarno–Hatta International Airport wystartował samolot Boeing 737-800 linii Lion Air. Miał lecieć do Pangkal Pinang Airport (lot JT610) na wyspie Bangka, także w Indonezji. Lot miał trwać godzinę i 10 minut. Na jego pokładzie znajdowało się 181 pasażerów (w tym 3 dzieci i m.in. 20 urzędników ministerstwa finansów) i 8 członków załogi.

Trasa ostatniego lotu Boeinga 737-800 nr rej. PK-LQP, który rozbił się po starcie z Dżakarta Soekarno–Hatta International Airport / Zdjęcie: flightradar24

Wkrótce po starcie pilot poinformował o problemach i zwrócił się o zgodę na powrót na lotnisko startu. Samolot znajdował się wówczas na wysokości ok. 1,5 km. Manewr się nie udał i o 6:33 samolot wpadł do wód Morza Jawajskiego. Wrak opadł na głębokość 30-40 metrów.

Gdy na miejsce katastrofy dotarli ratownicy okazało się, że szanse na to, że ktokolwiek z lecących samolotem przeżył, są minimalne. W akcji uczestniczy wiele jednostek nawodnych i śmigłowce. Z wody wydobyto już wiele części rozbitego samolotu i ciał pasażerów.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Za najbardziej prawdopodobną uznaje się awarię techniczną i/lub błąd załogi. Dowódcą załogi samolotu był Bhavye Suneja, a drugim pilotem Harvino. Byli doświadczonymi pilotami – pierwszy wylatał ponad 6 tys. h, a drugi ponad 5 tys. h.

Boeing 737-800 nr rej. PK-LQP linii Lion Air w swym pierwszym locie – z Boeing Field King County (BFI) do Soekarno-Hatta, Tangerang, Banten (CGK), 8 sierpnia 2018 / Zdjęcie: Istimewa

Rozbity samolot to Boeing 737-800 Max8 nr rej. PK-LQP, nr ser. 43000, należący do indonezyjskich linii Lion Air. Latał w nich od sierpnia 2018. Wylatał dotąd ok. 800 godzin. Od lipca 2007 linie Lion Air znajdowały się na liście przewoźników z zakazem lotów w Unii Europejskiej. Zakaz zniesiono w czerwcu 2016.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.