Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Akcja poszukiwawcza Anakondy

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 05 listopada 2018

W sobotni wieczór załoga dyżurna śmigłowca W-3WARM Anakonda z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej prowadziła poszukiwanie w rejonie jeziora Sarbsko. Służby ratownicze otrzymały informacje o prawdopodobnej katastrofie samolotu w tym rejonie.

Śmigłowiec morski W-3WARM Anakonda z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach uczestniczył w akcji poszukiwawczo-ratowniczej w rejonie jeziora Sarbsko / Zdjęcie: kmdr ppor. Marcin Braszak, BLMW

W sobotę wieczorem załoga dyżurna SAR pełniąca dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego w Gdyni Babich Dołach otrzymała zadanie przeszukania rejonu zachodniego brzegu jeziora Sarbsko. Do służb ratowniczych dotarła bowiem informacja, że w rejonie tym mogło dojść do katastrofy statku powietrznego. Śmigłowiec ratowniczy W-3WARM Anakonda, dowodzony przez st. chor. szt. Waldemara Domańskiego, wystartował o godz. 20:44, kierując się do wyznaczonej strefy.

Po 18 minutach lotu śmigłowiec wszedł w rejon poszukiwań, nawiązując łączność z Brzegową Stacją Ratownictwa Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa w Łebie. Poszukiwania prowadzono do godz. 22:22, po czym zakończono je ze względu na pozostałość paliwa. O godz. 23:15 Anakonda lądowała na lotnisku w Babich Dołach, nie wznawiając ponownie poszukiwań. Z otrzymanych informacji wynika, że zgłoszenie okazało się fałszywym alarmem.

Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną w Polsce formacją lotniczą utrzymująca ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi. Całodobowy dyżur SAR, w ramach polskiej strefy odpowiedzialności Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach (Kolejna Anakonda po modernizacji, 2018-11-05) oraz śmigłowców Mi-14PŁ/R lub W-3WARM w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie. Przez cały czas system ratownictwa wspiera załoga samolotu patrolowego M28B 1R Bryza, pełniąca całodobowy dyżur na lotnisku 44. Bazie Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach koło Lęborka.

Na podstawie informacji BLMW


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.