Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi Gripen E oblatany

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 26 listopada 2018

Drugi prototyp szwedzkiego wielozadaniowego samolotu bojowego Gripen E, oznaczony numerem taktycznym 39-9, wystartował do pierwszego lotu dzisiaj o 9:50, z lotniska położonego obok zakładów Saaba w Linköping. Za sterami samolotu zasiadał pilot doświadczalny Robin Nordlander.

Gripen E nr takt. 39-9 startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: Saab

Podczas 33-minutowego lotu pilot wykonał szereg czynności mających na celu sprawdzenie charakterystyki pilotażowych samolotu, a także oprogramowania, instalacji klimatyzacji i urządzeń łączności. Następnym etapem prób Gripena E (39-9) będzie sprawdzenie działania systemów taktycznych i czujników.

Niektórzy uważają, że bycie pilotem doświadczalnym to najbardziej ekscytująca praca na świecie i tak powinno być. Latanie Gripenem E to dokonywanie postępów bez wysiłku, nawet podczas oblotu takiego jak ten. Lot był płynny, a pilotowanie 39-9 było prawdziwą przyjemnością. Z niecierpliwością czekam na to, gdy znów będę mógł wzbić się w powietrze przeprowadzić próby nowych systemów – powiedział po locie Robin Nordlander.

To bardzo satysfakcjonujące, gdy drugi Gripen E dołącza do programu prób w locie zgodnie z planem. Ten nowy samolot pozwala nam rozszerzyć zakres prób, gdy sprawdzamy funkcjonalność instalacji pokładowych, a dzięki dwóm samolotom zwiększymy tempo prób. Program nadal notuje postępy i wzbudza zainteresowanie, ponieważ nasi klienci i inni chcą zobaczyć i dowiedzieć się więcej o możliwościach, jakie Gripen E daje pilotom – dodał Jonas Hjelm, szef działu Saab Aeronautics (Gripen E z Meteorami, 2018-11-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra