Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bankructwo Piaggio Aerospace

Przemysł lotniczy, Ludzie, 02 grudnia 2018

30 listopada ogłosiła bankructwo włoska wytwórnia lotnicza Piaggio Aerospace. Zwróciła się przy tym o ochronę przed kredytodawcami i dostawcami. W dniu ogłoszenia bankructwa zadłużenie przedsiębiorstwa wynosiło 610 mln Euro.

Protest pracowników Piaggio Aerospace z zakładów w Villanova d'Albenga / Zdjęcie: ivg

W ostatnich latach Piaggio Aerospace przynosiła straty. Według oficjalnego raportu, w 2016 wyniosły one 79,5 mln Euro. Nieoficjalnie wiadomo, że w 2017 strata była na podobnym poziomie, a w 2018 będzie jeszcze większa.

Bezpośrednią przyczyną ogłoszenia bankructwa przez Piaggio Aerospace była rezygnacja Zjednoczonych Emiratów Arabskich z zakupu 8 rozpoznawczych bsl P.1HH HammerHead. Bezpośrednio stroną kontraktu, zawartego w marcu 2016, była kompania Abu Dhabi Autonomous Systems Investments (ADASI), kontrolowana przez holding Tawazun. Co więcej, Piaggio Aerospace nie udało się uzyskać negocjowanego od 2013 zamówienia włoskich wojsk lotniczych na 20 zmodernizowanych bsl P.2HH. Wraz 10 stacjami naziemnymi miały one kosztować 766 mln euro. O ostatecznej rezygnacji z programu zdecydował nowy rząd Włoch.

Program budowy bezzałogowców Piaggio, budowanych na bazie samolotu P-180, uległ zahamowaniu po rozbiciu się 31 maja 2016 prototypu wersji seryjnej P.1HH (AV 001). Same samoloty P-180, ostatnio oferowane w wersji Avani II, także nie znajdują nabywców.

Właścicielem Piaggio Aerospace (100%) jest Mubadala Development Company z ZEA, kierowana przez następcę tronu, Mohammeda bin Zayed Al Nahyana. W obecnej sytuacji zaproponowała ona sprzedaż wytwórni włoskiemu koncernowi Leonardo. Pod naciskiem rządu jego kierownictwo rozważa tę propozycję, choć do niedawna w ogóle nie brano tego pod uwagę. Według dostępnych danych, zadłużenie Piaggio Aerospace wobec Leonardo wynosi ponad 115 mln euro.

Być może do transakcji z Leonardo dojdzie dzięki odpowiedniej wielkości wsparciu państwa. Naciskają na to pracownicy Piaggio Aerospace z zakładów w Villanova d'Albenga, Genova i Learh. Jest ich ponad 1100.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.