Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ogromne koszty misji HMS Mersey

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 04 stycznia 2019

Udział okrętu HMS Mersey w operacji patrolowej na kanale La Manche może kosztować brytyjskiego podatnika nawet 20 tys. GBP dziennie. Koszt pokryć ma ministerstwo spraw wewnętrznych.

HMS Mersey patroluje wody kanału La Manche i udaremnia próby przedostania się nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Według lokalnej prasy ministerstwo obrony Wielkiej Brytanii wydało w czwartek długo wyczekiwaną zgodę na udział okrętu HMS Mersey (P283), typu River w operacji patrolowej na kanale La Manche. Decyzja resortu uwarunkowana była rozwiązaniem kwestii pokrycia kosztów akcji, które w przypadku HMS Mersey mogą wynieść nawet 20 tys. GBP (95 tys. zł) dziennie (HMS Mersey patroluje kanał La Manche, 2019-01-03).

Pomimo wstępnego sprzeciwu, minister spraw wewnętrznych, Sajid Javid, miał ostatecznie zgodzić pokryć koszty udziału HMS Mersey w akcji na kanale La Manche. Część brytyjskich komentatorów spekuluje, że ministra do ustępstw skłoniła rosnąca krytyka ze strony opinii publicznej i partnerów politycznych z Partii Konserwatywnej. Javid jest powszechnie krytykowany za zbytnią zwłokę w reakcji na odnotowany w ostatnich tygodniach wzrost liczby prób nielegalnego przedostania się do Wielkiej Brytanii imigrantów z obozowisk w północnej Francji.

HMS Mersey będzie patrolował wody kanały La Manche przynajmniej do czasu, aż do kraju powrócą dwa okręty patrolowe straży granicznej, które dotąd wykonywały zadania w ramach misji agencji Frontex na Morzu Śródziemnym. Niewykluczone jednak, że wraz z ciągłym wzrostem napływu nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii, patrolowiec typu River pozostanie na miejscu na dłużej. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.