Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katar kupuje tureckie T129

Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 06 stycznia 2019

3 stycznia 2019 turecki Zarząd przemysłu obronnego (Savunma Sanayii Başkanlığına, SSB) podpisał z Katarem list intencyjny dotyczący sprzedaży śmigłowców uderzeniowych T129 ATAK. Ich liczby i wartości ewentualnego kontraktu nie podano. Dostawcą śmigłowców ma być Turkish Aerospace Industries (TAI).

Śmigłowce uderzeniowe TAI T129 w nocnym locie nad poligonem / Zdjęcie: TAI

Jeśli dojdzie do zawarcia ostatecznego kontraktu, Katar będzie trzecim zagranicznym odbiorcą śmigłowców A129. Pierwszym jest Pakistan, który w czerwcu 2018 zamówił 30 maszyn tego typu za ok. 1,5 USD. Drugim Filipiny, które pod koniec 2018 kupiły 8 T129.

We wszystkich tych przypadkach Turcja może mieć problem z realizacją kontraktów. Powodem są złe relacje Turcji z USA, które mogą spowodować zablokowanie dostaw niektórych komponentów śmigłowców. T129 są napędzane amerykańskimi silnikami LHTEC T800-4A.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.