Airbus A220 otrzymał certyfikat ETOPS 180 od Ministerstwa Transportu Kanady. ETOPS (Extended range Twin-engine OPerationS), zwane także EDTO (Extended Diversion Time Operations) to loty wykonywane przez dwusilnikowe samoloty pasażerskie. Liczba 180 oznacza, że w przypadku awarii jednego z silników czas lotu do najbliższego lotniska zapasowego, na którym samolot zdolny jest wylądować, nie może przekraczać 180 min. Dla nabywców A220 oznacza to możliwość uruchomienia nowych tras, do miejsc dotychczas nieobsługiwanych.
Jako jedyny w swojej klasie samolot, zdolny do wykonywania zarówno podejść ze stromą ścieżką schodzenia, jak i lotów dalekiego zasięgu, A220 zdecydowanie otwiera nowe możliwości dla linii lotniczych – powiedział Rob Dewar, szef działu wsparcia inżynierskiego i obsługi klienta A220.
Maksymalny zasięg obliczeniowy A220-100 to 5460 km, a A220-300 – 5920 km. Według producenta umożliwia to obsługę połączeń z Londynu do Nowego Jorku, z Mumbaju do Antananarywy, z Los Angeles do Honolulu, czy z Seulu do Darwin.
Dotychczas żaden nabywca samolotów rodziny A220 nie anonsował planów uruchomienia lotów transatlantyckich. Natomiast szefowie Air Canada twierdzą, że istnieje kilkadziesiąt tras w Ameryce Pn., które mogą być obsługiwane przez A220, po wejściu samolotów do eksploatacji od stycznia 2020. Wśród nich są m. in. loty Montreal-Seattle, Halifax-Vancouver, Toronto-Monterrey i Vancouver-Waszyngton.
Air Canada zakupiły 45 A220-300. Według wiceprezesa ds. planowania siatki połączeń Marka Galardo A220 będą o 15% tańsze w eksploatacji w przeliczeniu na jednego pasażera niż używane obecnie Embraery 190 (Airbus tuż za Boeingiem, 2019-01-10).