Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ETOPS 180 dla A220

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 15 stycznia 2019

Airbus A220 otrzymał certyfikat ETOPS 180 od Ministerstwa Transportu Kanady. ETOPS (Extended range Twin-engine OPerationS), zwane także EDTO (Extended Diversion Time Operations) to loty wykonywane przez dwusilnikowe samoloty pasażerskie. Liczba 180 oznacza, że w przypadku awarii jednego z silników czas lotu do najbliższego lotniska zapasowego, na którym samolot zdolny jest wylądować, nie może przekraczać 180 min. Dla nabywców A220 oznacza to możliwość uruchomienia nowych tras, do miejsc dotychczas nieobsługiwanych.

Uzyskanie certyfikatu ETOPS 180 przez samoloty rodziny A220 oznacza dla ich użytkowników możliwość uruchomienia nowych tras, do miejsc dotychczas nieobsługiwanych / Zdjęcie: Airbus

Jako jedyny w swojej klasie samolot, zdolny do wykonywania zarówno podejść ze stromą ścieżką schodzenia, jak i lotów dalekiego zasięgu, A220 zdecydowanie otwiera nowe możliwości dla linii lotniczych – powiedział Rob Dewar, szef działu wsparcia inżynierskiego i obsługi klienta A220.

Maksymalny zasięg obliczeniowy A220-100 to 5460 km, a A220-300 – 5920 km. Według producenta umożliwia to obsługę połączeń z Londynu do Nowego Jorku, z Mumbaju do Antananarywy, z Los Angeles do Honolulu, czy z Seulu do Darwin.

Dotychczas żaden nabywca samolotów rodziny A220 nie anonsował planów uruchomienia lotów transatlantyckich. Natomiast szefowie Air Canada twierdzą, że istnieje kilkadziesiąt tras w Ameryce Pn., które mogą być obsługiwane przez A220, po wejściu samolotów do eksploatacji od stycznia 2020. Wśród nich są m. in. loty Montreal-Seattle, Halifax-Vancouver, Toronto-Monterrey i Vancouver-Waszyngton.

Air Canada zakupiły 45 A220-300. Według wiceprezesa ds. planowania siatki połączeń Marka Galardo A220 będą o 15% tańsze w eksploatacji w przeliczeniu na jednego pasażera niż używane obecnie Embraery 190 (Airbus tuż za Boeingiem, 2019-01-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.