Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

V-280 przekroczył 500 km/h

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 25 stycznia 2019

Prototypowy przemiennopłat Bell Helicopter V-280 Valor wykonał lot z prędkością 518 km/h (czyli 280 węzłów – założenie to od początku zostało uwzględnione w jego oznaczeniu). Wydarzenie miało miejsce 23 stycznia w Centrum prób w locie w zakładach w Arlington w Teksasie.

/ Zdjęcie: Bell Helicopter

Osiągnięcie tej prędkości przez V-280 w ciągu nieco ponad roku prób w locie jest niezwykłym wyczynem i kolejnym dowodem, że to dopracowana konstrukcja – stwierdził Keith Flail, wiceprezes działu Advanced Vertical Lift Systems w koncernie Bell.

Dotychczas prototypowy Valor wylatał ponad 85 h. Podczas prób naziemnych jego zespół napędowy przepracował ponad 180h. Próby w locie obejmowały przejścia z pionowego startu do lotu poziomego i z lotu poziomego do pionowego lądowania. Przemiennopłat wykonał też loty z prędkością 370 km/h i przechyleniem wynoszącym 45°. Uzyskano też prędkość wznoszenia niemal 23 m/s i wykonano długotrwały lot na wysokości 3 505 m.

V-280 ma zastąpić w lotnictwie US Army śmigłowce rodziny UH-60. Oprócz dwuosobowej załogi ma mieścić w swojej kabinie desantowej maksymalnie 14 żołnierzy i dwóch strzelców pokładowych. Zasięg operacyjny przemiennopłata wynosić ma 930-1480 km. Jednym z jego konurentów jest SB-1 Defiant (Sikorsky i Boeing ujawniają Defianta, 2018-12-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.