Rada Nadzorcza Grupy Lufthansa zatwierdziła zakup 40 samolotów szerokokadłubowych – 20 Airbusów A350-900 i 20 Boeingów 787-9 Dreamliner. Decyzja, która linia lotnicza otrzyma nowe samoloty i z jakiego hubu będą one operowały, zostanie podjęta w późniejszym terminie.
Nowe samoloty, których wartość wg cen katalogowych wynosi 12 mld USD (ok. 46 mld zł), zostaną dostarczone między końcem 2022 a 2027. Jak zwykle w przypadku takich zamówień, Grupa Lufthansa wynegocjowała znaczną obniżkę cen. Strony zgodziły się nie ujawniać faktycznej ceny zakupu.
Zarząd Grupy Lufthansa poinformował również Radę Nadzorczą o sprzedaży Airbusowi 6 z 14 samolotów A380. Zostaną one przekazane producentowi w 2022 i 2023. Strony uzgodniły, że nie ujawnią ceny zakupu. Transakcja nie wpłynie na wyniki finansowe Grupy.
Zastępując samoloty czterosilnikowe nowymi modelami, tworzymy trwałe podstawy dla naszej przyszłości na dłuższą metę. Czynnikiem decydującym o naszej decyzji, oprócz opłacalności A350 i Boeingów 787, była również znacznie niższa emisja CO2 tej nowej generacji samolotów dalekiego zasięgu. Nasza odpowiedzialność za środowisko staje się coraz ważniejsza jako kryterium naszych decyzji – stwierdził dyrektor generalny i prezes Grupy Lufthansa Carsten Spohr (Szwajcarskie A340 z nowym wnętrzem, 2019-03-13, Eurowings polecą z Frankfurtu , 2019-03-06).