Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

60 uziemionych Herculesów

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Wypadki, 18 marca 2019

US Air Force w informacji dla Kongresu ujawniły, że w lutym zawieszono loty 60 samolotów transportowych C-130H Hercules (większość ze składu Air National Guard). To efekt badań katastrofy KC-130T, w której 10 lipca 2017 zginęło 15 żołnierzy. Okazało się, że spowodowało ją uszkodzenie skorodowanej łopaty śmigła. Nie wymieniono jej, podobnie jak pozostałych, w czasie planowego remontu w 2011.

Specjalna komisja, która przeanalizowała wyniki badań katastrofy, zaleciła m.in. wymianę w C-130H łopat śmigieł  wyprodukowanych przed 1971 (po tym roku zmieniono technologie produkcji łopat). Wszystkie samoloty z takimi łopatami uziemiono 4 lutego. W czasie prac w 23 łopatach wykryto niebezpieczne pęknięcia. Do tej pory łopaty przebadano i – w miarę potrzeb – wymieniono w 55 C-130H, a w pozostałych 5 trwają jeszcze prace serwisowe.

Technicy przygotowują samolot C-130H, należący do Air National Guard z Cheyenne w stanie Wyoming, do kolejnej misji, 27 lutego 2019 / Zdjęcie: US Air Force – Master Sgt. Robert Trubia

Według almanachu Air Force Association 2018, w 2017 USAF użytkowały 188 samolotów C-130H w wersji transportowej (plus 49 odmian specjalistycznych). Większość z nich pozostaje w służbie. Oznacza to, że w lutym nie latała aż jedna trzecia amerykańskich Herculesów tej wersji (USAF mają jeszcze 110 nowszych C-130J).

Samoloty C-130 wielu wersji i odmian latają w różnych amerykańskich formacjach od 60 lat. Wylatały łącznie 15 mln godzin.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.