US Air Force w informacji dla Kongresu ujawniły, że w lutym zawieszono loty 60 samolotów transportowych C-130H Hercules (większość ze składu Air National Guard). To efekt badań katastrofy KC-130T, w której 10 lipca 2017 zginęło 15 żołnierzy. Okazało się, że spowodowało ją uszkodzenie skorodowanej łopaty śmigła. Nie wymieniono jej, podobnie jak pozostałych, w czasie planowego remontu w 2011.
Specjalna komisja, która przeanalizowała wyniki badań katastrofy, zaleciła m.in. wymianę w C-130H łopat śmigieł wyprodukowanych przed 1971 (po tym roku zmieniono technologie produkcji łopat). Wszystkie samoloty z takimi łopatami uziemiono 4 lutego. W czasie prac w 23 łopatach wykryto niebezpieczne pęknięcia. Do tej pory łopaty przebadano i – w miarę potrzeb – wymieniono w 55 C-130H, a w pozostałych 5 trwają jeszcze prace serwisowe.
Według almanachu Air Force Association 2018, w 2017 USAF użytkowały 188 samolotów C-130H w wersji transportowej (plus 49 odmian specjalistycznych). Większość z nich pozostaje w służbie. Oznacza to, że w lutym nie latała aż jedna trzecia amerykańskich Herculesów tej wersji (USAF mają jeszcze 110 nowszych C-130J).
Samoloty C-130 wielu wersji i odmian latają w różnych amerykańskich formacjach od 60 lat. Wylatały łącznie 15 mln godzin.