Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się prototyp Su-35

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 kwietnia 2009

Wczoraj w Komsomolsku nad Amurem rozbił się doświadczalny egzemplarz rosyjskiego myśliwca Su-35. Pilot przeżył.

Samolot rozbił się wczoraj podczas prób silników przed oblotem na zakładowym lotnisku Dzemgi o 16:55 czasu lokalnego. Doświadczalny Su-35-4 nie zdołał się zatrzymać w czasie kołowania przed końcem pasa i zderzył się z jakimś obiektem na ziemi. W efekcie uległ całkowitemu zniszczeniu i spłonął. Pilot doświadczalny, Jewgienij Frołow zdołał się katapultować i ranny został przetransportowany do szpitala. Na ziemi nikomu nic się nie stało.

Rozbity samolot to czwarty zbudowany dotąd egzemplarz badawczy Su-35, a trzeci służący do badań w locie. Był oznaczony numerem 03. Zabudowano na nim nowe, zmodyfikowane silniki.

Właśnie problemy z silnikami miały być jedną z przyczyn wypadku. Oblot Su-35-4 miał odbyć się w piątek, ale nie zdołano wówczas uruchomić napędu. Po dokonaniu zmian w osprzęcie udało się to dopiero w niedzielę. Według nieoficjalnych, lokalnych źródeł, bezpośrednim powodem wypadku miała być awaria systemu zasilania paliwem. Jego zablokowanie spowodowało, że pilot nie mógł ani wystartować, ani bezpiecznie zatrzymać samolotu na pasie. Nie wystarczyło użycie hamulców (według innych źródeł, to one uległy awarii). Naoczni świadkowie mówią, że jeszcze przed wypadnięciem z pasa zapalił się lewy silnik samolotu.

Na początku kwietnia ogłoszono, że prototypy Su-35 wykonały już sto lotów. W drugim kwartale miało ich być 50-60, między innymi dzięki włączeniu do prób czwartego samolotu. Obecnie zakłady Suchoja w Komsomolsku nad Amurem - OAO KnAAPO - znalazły się w trudnej sytuacji. Próby zostaną zapewne wstrzymane, a realizacja zamówień na Su-35 opóźniona, co spowoduje duże straty finansowe. Su-35-4 był wart 36-38 mln USD.

Zgodnie z programem modernizacji rosyjskich sił zbrojnych do 2015, WWS mają wyposażyć 2-3 pułki w wielozadaniowe myśliwce Su-35. Potencjalnie oznacza to zakup 60-80 samolotów. Su-35 to samolot zdolny do rozwijania prędkości naddźwiękowej bez użycia dopalacza (wcześniej taką możliwość miał MiG-31, obecnie amerykański myśliwiec nowej generacji F-22), wyposażony w awionikę najnowszej generacji. Rosja oferuje go wielu państwom na całym świecie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.