Amerykańskie linie Allegiant Air rozpoczęły użytkowanie nowej usługi Skywise – Skywise Health Monitoring (SHM, monitorowanie stanu płatowca) – wdrożonej w samolotach Airbus A320. Jest ona sprzężona ze Skywise Reliability Services (SRS, usługi niezawodności) i Skywise Predictive Maintenance (SPM, predykcyjną obsługą techniczną), przekazując w czasie rzeczywistym za pomocą łącza ACARS (systemu łączności ze statkami powietrznymi w oparciu o wiadomości i potwierdzenia odbioru) informacje diagnostyczne o samolocie do systemu informacyjnego linii lotniczej.
SHM zestawia i centralizuje alarmy, wskazania przyrządów pokładowych, wiadomości obsługowe, itp., określa ich priorytet, koreluje wszelkie uszkodzenia z odpowiednimi procedurami wykrywania i rozwiązywania problemów, pokazuje ich wpływ na działanie samolotu, przechowuje historię obsługi technicznej systemu (z książki płatowca i systemu informacji obsługi technicznej zebranych przez Skywise Core i przechowywanych w bazie danych), umożliwiając skuteczne śledzenie alarmów.
Po całkowitym wdrożeniu i postępowaniu zgodnie z informacjami zwrotnymi przekazanymi przez Allegiant Air i innych początkowych użytkowników, SHM będzie wspierać centra kontrolowania obsługi technicznej, działy obsługi liniowej i działy techniczne linii lotniczych w procesie identyfikowania, ustalania priorytetów, analizowania i zajmowania się zdarzeniami w trakcie eksploatacji, umożliwiając szybsze podejmowanie decyzji i przygotowanie optymalnego rozwiązania zapewniającego wylot samolotu na czas i minimalizującego ryzyko pozostania samolotu na ziemi.
Integralnie połączony z SPM i SRS, SHM oszczędza czas linii lotniczych i zmniejsza koszty nieplanowanej obsługi technicznej. SHM zapewnia odbieranie wszystkich informacji od użytkownika, a także jest gotowy do połączenia z nowym pokładowym routerem danych operacji lotniczych i obsługi technicznej (FOMAX), który może przechwytywać w czasie rzeczywistym ponad 20 tys. Parametrów. SHM umożliwia kompleksowe zarządzanie / naprawianie nieplanowanych zdarzeń, na przykład poprzez przewidywanie dostępności narzędzi i części w lokalizacji położonej najbliżej samolotu.
W następnych miesiącach do pierwszych użytkowników SHM mają dołączyć kolejni, eksploatujący inne typy samolotów Airbusa, w tym A330, A350 i A380.