Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy okręt podwodny zbudowany w Indonezji

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 12 kwietnia 2019

11 kwietnia 2019 w stoczni PT PAL (Penataran Angkatan Laut, pol. stocznia wojenna) w Surabaja zwodowano pierwszy okręt podwodny zbudowany w Indonezji – KRI Alugoro (nr burt. 405) typu Nagapasa. Okręt budowany jest przy wsparciu południowokoreańskiej Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) na bazie jej konstrukcji – DSME1400 (zmodyfikowany niemiecki okręt z napędem diesel-elektrycznym 209/1200). To trzecia jednostka tego typu zamówiona przez indonezyjską marynarkę wojenną. Dwie pierwsze powstały w DSME.

Uroczystość wodowania pierwszego okrętu podwodnego zbudowanego w Indonezji – KRI Alugoro (nr burt. 405) typu Nagapasa. PT PAL, Surabaja 11 kwietnia 2019 / Zdjęcie: PT PAL

DSME uzyskała wart 1,1 mld USD kontrakt na budowę 3 okrętów podwodnych DSME1400 w 2011 po wygraniu przetargu. Umowa przewidywała budowę dwóch okrętów w Republice Korei, a trzeciego w Indonezji z komponentów (80% konstrukcji) dostarczonych przez DSME. W przetargu Koreańczycy pokonali Rosjan oferujących okręty proj. 636 i specjalny kredyt, a także Niemców z Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) – projektantów pierwowzoru typu Nagapasa.

Budowę pierwszego okrętu – KRI Nagapasa (nr burt. 403) rozpoczęto 3 grudnia 2013. Okręt wodowano 24 marca 2016, ale jego przekazanie odbiorcy znacznie się opóźniło z powodu problemów technicznych (m.in. nieosiągnięcia projektowej prędkości podwodnej). Ostatecznie KRI Nagapasa dotarł do Indonezji 28 sierpnia 2017. Drugi okręt – KRI Ardadedali (nr burt. 404) rozpoczęto budować w 2014, a wodowano 24 października 2016. Do Indonezji jednostka przybyła w czerwcu 2018. Budowę KRI Alugoro rozpoczęto w 2016, a jej przekazanie odbiorcy planuje się obecnie dopiero na 2021.

Przedstawiciele PT PAL poinformowali, że stocznia ma zbudować jeszcze 9 okrętów typu Nagapasa. Kończą się rozmowy z DSME na temat kontraktu dotyczącego 3 pierwszych z nich. Budowa okrętów ma potrwać 77 miesięcy od podpisania umowy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.