Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Potrójny certyfikat Embraera 195E-2

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 16 kwietnia 2019

Podczas ceremonii, która odbyła się 15 kwietnia w zakładach w São José dos Campos, przedstawiciele Embraera odebrali Certyfikaty Typu dla samolotu komunikacyjnego E195-E2 wydane przez brazylijską agencję lotnictwa cywilnego (ANAC), amerykańską Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) i Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). W próbach certyfikacyjnych udział wzięły 2 przedseryjne samoloty tego modelu – jeden do badań aerodynamicznych i osiągów, a drugi do sprawdzenia funkcjonalności wyposażenia kabiny pasażerskiej i walidacji czynności obsługi technicznej.

Prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation John Slattery, prezes i dyrektor generalny Embraera Paulo Cesar de Souza e Silva i wiceprezes wykonawczy Engineering Embraer Mauro Kern (na zdjęciu od lewej) prezentują certyfikaty ANAC, FAA i EASA wydane dla E195-E2 / Zdjęcie: Embraer

E195-E2 jest największym z trzech samolotów rodziny E2 i największym samolotem komunikacyjnym skonstruowanym i produkowanym przez Embraera. Dostawy E190-E2 rozpoczęły się w zeszłym roku. Najmniejszy samolot z rodziny, E175-E2, ma wejść na rynek w 2021 (Pierwszy E190-E2 dla Air Astana, 2018-12-17).

Podobnie jak w przypadku E190-E2, ponownie uzyskaliśmy Certyfikaty Typu jednocześnie od trzech głównych światowych organów regulacyjnych. To kolejne wielkie osiągnięcie naszych zespołów, które zbudowały i certyfikowały najbardziej ekonomiczny odrzutowiec wąskokadłubowy na rynku […] zgodnie z harmonogramem i lepszymi osiągami – powiedział prezes i dyrektor generalny Embraera Paulo Cesar de Souza e Silva.

Próby w locie potwierdziły, że samolot ma lepsze osiągi niż zakładano. Zużycie paliwa jest o 1,4% niższe niż oczekiwano – to o 25,4% mniej paliwa na pasażera w porównaniu z obecną generacją E195. Koszty obsługi technicznej są o 20% niższe. Nie ma wątpliwości, że linie lotnicze pokochają ekonomikę tego samolotu. E195-E2 to idealny samolot do rozwoju połączeń regionalnych i uzupełnienia flot tanich i klasycznych przewoźników – dodał prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation John Slattery.

Jak podaje producent okres między podstawowymi przeglądami E195-E2 wynosi aż 10 tys. h, co daje użytkownikowi dodatkowe 15 dni eksploatacji przez 10 lat w porównaniu z E-Jetami obecnej generacji. Najnowszy odrzutowiec Embraera może operować z pasów startowych długości 1800 m (E195 potrzenbuje pasa długości co najmniej 2180 m). Samolot może przewozić 120 osób miejsc w konfiguracji dwuklasowej lub 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej. Jego maksymalny zasięg z kompletem pasażerów wynosi 4815 km.

Dotychczas Brazylijczycy zdobyli zamówienia na 111 E195-E2: 51 dla Azul Linhas Aéreas Brasileiras, 44 dla AerCap, 13 dla Aircastle, 10 dla Air Peace i 3 dla Binter Canarias. Pierwsze seryjne samoloty wejdą do eksploatacji w drugiej połowie 2019. Ich użytkownikami będą Azul i Binter Canarias (Air Peace zamówiły 30 Embraerów 195-E2, 2019-04-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.