Turecka Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi (kontrolowana przez holding Koç) w zakładach w Sakarya zademonstrowała prototyp elektrycznego pojazdu opancerzonego Akrep II. Pojazd odziedziczył nazwę po wcześniej produkowanym lekkim 3,5-tonowym samochodzie pancernym Akrep (Skorpion) na podwoziu Land Rover Defender. Z tamtą konstrukcją nie ma jednak nic wspólnego.
Akrep II został zaprojektowany jako pojazd modułowy. Ma konstrukcję chroniącą przed wybuchami min. Może być uzbrojony w różnego typu moduły bojowe – załogowe i bezzałogowe. Prezentowany prototyp został wyposażony w zmodernizowaną wersję modułu bojowego Otokar BOZOK z 25-mm działem automatycznym i karabinem maszynowym kal. 7,62 mm.
Według ujawnionych danych, prezentowany Akrep II jest napędzany czterema silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora zapewniającego zasięg na poziomie 250 km na drogach utwardzonych (lub czas jazdy przekraczający 3 h). Rozwijana jest też wersja hybrydowa z generatorem napędzanym silnikiem wysokoprężnym. Pojazdy w obu wersjach mają być gotowe do produkcji seryjnej w ciągu roku.