Trwają testy nowego lotniska Pekinu – Daxing. 22 stycznia wylądował na nim pierwszy samolot testowy. W dniach 28-30 kwietnia jego cztery pasy startowe i związane z nimi drogi kołowania przeszły kontrolę akceptacyjną. Sprawdzono też sześć systemów lądowania i siedem oświetleniowych. Obecnie lotnisko funkcjonuje w pełnej gotowości do przyjmowania samolotów rozkładowych.
Na 13 maja zaplanowano kolejny test. Około 10:00 czasu lokalnego tego dnia Daxing ma przyjąć jednocześnie cztery samoloty. Po przejściu procedur naziemnych mają one wystartować z pasów 01L / 19R, 17R / 35L i 17L / 35R. Test powinien potrwać około godziny.
W poniedziałkowym teście mają wziąć udział samoloty czterech czołowych chińskich przewoźników: Air China, Xiamen Airlines, China Eastern Airlines i China Southern Airlines. Użyją one, odpowiednio, Boeingów 747-8 i 787 oraz Airbusów A350 i A380. Linie, które będą korzystać z Daxing, należą do sojuszu SkyTeam.
Międzynarodowe lotnisko Daxing będzie drugim pod względem wielkości lotniskiem cywilnym Pekinu. Zbudowano je na pograniczu przedmieścia chińskiej stolicy – Daxing i miasta Langfang w prowincji Hebei. Ma zostać ostatecznie ukończone 30 czerwca, a otwarte 30 września. Według planów, w 2021 ma obsługiwać 45 mln pasażerów, a w 2025 już 72 mln. Po dalszej rozbudowie, w 2050 lotnisko ma dysponować dziewięcioma pasami i obsługiwać ponad 130 mln pasażerów.