Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy nowego lotniska Pekinu

Lotnictwo cywilne, 09 maja 2019

Trwają testy nowego lotniska Pekinu – Daxing. 22 stycznia wylądował na nim pierwszy samolot testowy. W dniach 28-30 kwietnia jego cztery pasy startowe i związane z nimi drogi kołowania przeszły kontrolę akceptacyjną. Sprawdzono też sześć systemów lądowania i siedem oświetleniowych. Obecnie lotnisko funkcjonuje w pełnej gotowości do przyjmowania samolotów rozkładowych.

Projekt portu lotniczego Pekin – Daxing przygotowała brytyjska architektka Zaha Hadid. Koszty jego budowy w pierwszej fazie są szacowane na 12 mld USD / Zdjęcie: Daxing Airport

Na 13 maja zaplanowano kolejny test. Około 10:00 czasu lokalnego tego dnia Daxing ma przyjąć jednocześnie cztery samoloty. Po przejściu procedur naziemnych mają one wystartować z pasów 01L / 19R, 17R / 35L i 17L / 35R. Test powinien potrwać około godziny.

W poniedziałkowym teście mają wziąć udział samoloty czterech czołowych chińskich przewoźników: Air China, Xiamen Airlines, China Eastern Airlines i China Southern Airlines. Użyją one, odpowiednio, Boeingów 747-8 i 787 oraz Airbusów A350 i A380. Linie, które będą korzystać z Daxing, należą do sojuszu SkyTeam.

Wnętrze terminala międzynarodowego portu lotniczego Pekin – Daxing / Zdjęcie: Daxing Airport

Międzynarodowe lotnisko Daxing będzie drugim pod względem wielkości lotniskiem cywilnym Pekinu. Zbudowano je na pograniczu przedmieścia chińskiej stolicy – Daxing i miasta Langfang w prowincji Hebei. Ma zostać ostatecznie ukończone 30 czerwca, a otwarte 30 września. Według planów, w 2021 ma obsługiwać 45 mln pasażerów, a w 2025 już 72 mln. Po dalszej rozbudowie, w 2050 lotnisko ma dysponować dziewięcioma pasami i obsługiwać ponad 130 mln pasażerów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.