Alieksiej Rachmanow, szef rosyjskiej Zjednoczonej Korporacji Stoczniowej (OSK) poinformował, że koszt naprawy pokładu startowego krążownika lotniczego Kuzniecow, który w nocy z 29 na 30 października 2018 został uszkodzony, kiedy zatonął dok pływający PD-50, a jego dźwig spadł na okręt, szacuje na 70 mln rubli (ok. 4 mln USD).
Po wyeliminowaniu do tej pory używanego do remontów jednostki doku PD-50, OSK zdecydowała się na przebudowę dla dokonania planowanego remontu Kuzniecowa innego doku – suchego nr 35 stoczni remontowej w północnym Murmańsku. Według rzecznika OSK, prace przy nim już ruszyły. W związku z tym OSK przewiduje zakończenie planowanego od dawna wszechstronnego remontu jednostki w 2021, rok później niż pierwotnie zakładano. W 2020 Kuzniecow ma trafić do przebudowanego doku nr 35.
Rosjanie podają, że nie zmieniły się priorytety remontowe Kuzniecowa – przede wszystkim zostanie on wyposażony w nową siłownię i nowy system napędowy (nowe kotły, pompy i cały układ rurociągów związany z wymianą ciepła). Jednostka otrzyma również nowoczesne wyposażenie do prowadzenia operacji lotniczych, w tym nowy system kontroli lotów i zarządzania operacjami lotniczymi, a także nowy system dozoru obszaru powietrznego i klasyfikacji celów. A co najważniejsze – zostanie wzmocniona obrona przeciwlotnicza, m.in. poprzez instalację morskiej odmiany systemu Pancir-M.