Minister obrony Francji Florence Parly, ogłosiła dzisiaj, 27 maja, podczas wizyty w zakładach Airbus Helicopters w Marignane, że rozpoczęcie projektu nowego śmigłowca lekkiego (fr. Hélicoptère Interarmées Léger, HIL) przeznaczonego dla wszystkich rodzajów rodzimych sił zbrojnych, zostało przesunięte na 2021.
Początkowo zakładano, że w ramach przedsięwzięcia, Airbus Helicopters od 2028 dostarczy 169 śmigłowców H160M, które zastąpią w służbie pięć innych typów wiropłatów (Alouette 3, Dauphin, Gazelle, Fennec i Panther). Obecne plany przewidują rozpoczęcie dostaw dwa lata wcześniej, w 2026. Aviation Légère de l’Armée de Terre (ALAT, lotnictwo lekkie wojsk lądowych) ma otrzymać 80, Aéronautique navale (lotnictwo marynarki wojennej) – 49, a Armée de l'Air (wojska lotnicze) – 40 H160M.
Podczas wizyty w Marignane producent zaprezentował przedstawicielom resortu obrony pełnowymiarową makietę H160M, która będzie eksponowana na stoisku Sił Zbrojnych Francji podczas czerwcowego Paris Air Show. Wiropłat otrzymał również oficjalną nazwę Guépard (fr. Gepard). H160M ma służyć francuskim żołnierzom m.in. do zadań wsparcia działań specjalnych, wsparcia ogniowego i zwalczania okrętów nawodnych i podwodnych (Francuskie zakupy uzbrojenia, 2018-02-12).