Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Agusta A109 rozbiła się na Manhattanie

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 11 czerwca 2019

Wczoraj wczesnym popołudniem z East 34th Street Heliport w Nowym Jorku wystartował śmigłowiec Agusta A109. Miał lecieć do Linden w New Jersey. Lot odbywał się w trudnych warunkach pogodowych, w dość silnym deszczu i mgle.

Okazało się, że śmigłowiec nie dotarł do celu. Prawdopodobnie wskutek problemów technicznych, 11 minut po starcie, ok. 13:45 czasu lokalnego jego pilot usiłował wylądować na dachu AXA Equitable Building przy 787 7th Avenue na Manhattanie. Dach nie był przystosowany do takiego manewru. Śmigłowiec uległ zniszczeniu, a jego wrak spłonął. Pilot zginął. W budynku nikomu nic się nie stało.

Strażacy po ugaszeniu wraku śmigłowca Agusta A109E oglądają jego szczątki / Zdjęcie: FDNY

Pilot został zidentyfikowany jako Tim McCormack. Pracował, latając śmigłowcem, ok. 5 lat. Wcześniej był strażakiem w okręgu Dutchess County, w tym 10 lat jako szef East Clinton Volunteer Fire Department.

Przestrzeń powietrzna nad Manhattanem jest bardzo ściśle kontrolowana od 11 września 2001. Loty cywilnych śmigłowców są tam bardzo ograniczone. Nie mogą one lądować na dachach w obszarze, w którym doszło do katastrofy.

Rozbity śmigłowiec to Agusta A109E Power nr rej. N200BK, nr ser. 11072. Należał do N200BK / American Continental Properties.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.