Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Daher kupuje Quest

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 15 czerwca 2019

Francuski producent lotniczy Daher ogłosił 13 czerwca 2019 zamiar kupna amerykańskiej Quest Aircraft Company z Sandpoint w stanie Idaho, zatrudniającej 240 pracowników. Akwizycja ma wzmocnić pozycję Dahera na rynku USA, ułatwiając logistykę. Zakończenie procedur związanych z zakupem potrwa jeszcze wiele miesięcy. Nie jest pewne, czy nastąpi do końca 2019. Szczegółów warunków transakcji na razie nie ujawniono. Właścicielem Idaho Quest Aircraft od 2015 jest japoński Setouchi Holdings.

Do tej pory wyprodukowano 270 samolotów Kodiak 100. Mogą one przewozić do 10 pasażerów / Zdjęcie: Daher

Daher jest siódmym pod względem wielkości producentem samolotów dyspozycyjnych, w tym turbośmigłowych rodziny TBM. Połączenie Dahera i Quest ma umożliwić wymianę technologii i optymalizacji konstrukcji. Zarówno Kodiak 100, jak i samoloty TBM 910/940 są napędzane silnikami rodziny Pratt & Whitney Canada PT6 (Certyfikat EASA dla TBM 940, 2019-05-23, Aero 2017: Certyfikat dla Kodiaka 100, 2017-04-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra