Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PAS 2019: TAI przedstawia makietę MMU

Imprezy branżowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 czerwca 2019

Podczas rozpoczętego dziś Paris Air Show spółka Turkish Aerospace Industries (TAI) przedstawiła pełnowymiarową makietę wielozadaniowego samolotu bojowego nowej generacji MMU (Milli Muharip Ucak) oznaczanego też jako TF-X. Oblot prototypu ma odbyć się w 2025. Nowe samoloty mają wejść do wyposażenia Türk Hava Kuvvetleri (THK, wojsk lotniczych), po 2030, zastępując eksploatowane obecnie starzejące się F-16.

Makieta MMU. Konstrukcja nowego tureckiego wielozadaniowego samolotu bojowego przypomina amerykański F-22 Raptor / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Według danych producenta MMU ma być samolotem stealth, napędzanym dwoma silnikami rozwijającymi ciąg ok. 120 kN każdy i rozwijać prędkość maksymalną M1,8. Promień działania szacowany jest na ponad 1100 km. Maksymalna masa do startu MMU wynosić ma ponad 27 t. Długość kadłuba samolotu to 21 m, rozpiętość - 14 m, wysokość - 6 m, a powierzchnia nośna - ok. 60m2. Obok makiety MMU Turcy zaprezentowali w Paryżu imponującą gamę uzbrojenia, które ma być przenoszone w wewnętrznych komorach uzbrojeniowych.

Jak twierdzą przedstawiciele TAI dzięki MMU Turcja stanie się jednym z niewielu krajów, które posiadają niezbędne technologie, infrastrukturę i zdolności produkcyjne, umożliwiające samodzielne skonstruowanie wielozadaniowego samolotu bojowego klasy stealth. Jest to szczególnie ważne w obecnej sytuacji, gdy relacje pomiędzy Waszyngtonem i Ankarą są coraz chłodniejsze (GE F110 do napędu prototypów TF-X, 2018-11-02).

Przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach systemu motywacyjnego opartego na projektach. Na wstępne prace projektowe przyznano już 4,8 mld lir. W projekcie MMU zatrudnionych będzie bezpośrednio 3200 osób, a pośrednio - kolejnych 11 200.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra