Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koszty baz dla F-35

Lotnictwo wojskowe, 09 lipca 2019

Ministerstwo obrony Belgii ogłosiło 28 czerwca przetarg na zaprojektowanie, budowę i utrzymanie infrastruktury niezbędnego do eksploatacji, obsługi i wsparcia F-35A. Według jego szacunków modernizacja baz w Kleine-Brogel i Florennes, gdzie stacjonować będą wielozadaniowe samoloty bojowe F-35A pochłonie 275 mln euro. W oficjalnej informacji podano, że obydwie bazy pochodzą z lat 1960. i należało je gruntownie odświeżyć. Nie było sensu próbować naprawy istniejących budynków przed przybyciem F-35 – twierdzi Bruksela.

Według belgijskich mediów F-35A ma pozostać w eksploatacji przez ponad 30 lat, co kosztować ma podatników 12,5 mld euro / Zdjęcie: MO Włoch

W każdej z baz powstaną nowe budynki do odpraw przed misją i po misji, cztery kompleksowe symulatory lotu, nowy hangar obsługowy, mieszczący 6 samolotów oraz 16 schronohangarów. Oprócz tego powstanie także strefa oczekiwania pary dyżurnej z budynkiem dla pilotów i techników, którzy muszą być w gotowości 24 godziny na dobę.

Ponieważ jest to projekt wojskowy, nie każdy wykonawca może przystąpić do przetargu. Dopuszczone będą jedynie podmioty sprawdzone przez belgijskie służby bezpieczeństwa. Oprócz tego zainteresowani wykonawcy muszą także przejść selekcję Departamentu Stanu USA, aby móc wymieniać informacje z Lockheed Martinem.

Inwestycja w infrastrukturę baz jest oddzielona od zakupu F-35A. Pieniądze na ten cel są już zarezerwowane w budżecie armii. Wojsko chce, aby prace we Florennes rozpoczęły się wiosną 2022, a w Kleine-Brogel – rok później. Według belgijskich mediów F-35A ma pozostać w eksploatacji przez ponad 30 lat, co kosztować ma podatników 12,5 mld euro. Zakup samolotów pochłonie 3,8 mld euro (F-35A oficjalnie wybrany przez Belgię , 2018-10-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.