Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Komponenty S-400 już w Turcji

Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 12 lipca 2019

Ministerstwo Obrony Turcji poinformowało, że pierwsze komponenty rosyjskich systemów obrony powietrznej S-400 dotarły dziś do bazy lotniczej Mürted pod Ankarą. Pozostałe mają dotrzeć tam w najbliższym czasie. Po zmontowaniu kompleksy mają możliwie najszybciej dotrzeć na stanowiska bojowe.

Ił-76TD, zn. rej, RA-76363, należący do MCzS FR, który dziś przywiózł pierwsze komponenty zamówionych przez Turcję kompleksów obrony powietrznej S-400 Triumf. Samolot wystartował z Jekaterynburga o 7:13 czasu lokalnego, a wylądował w Mürted pod Ankarą o 9:55. Inne komponenty przywiozły ciężkie transportowce An-124-100 o zn. rej. RA-82038 i RA-82013 należące do rosyjskich WKS / Zdjęcie: via sabah-webtv

Pierwsze informacje o rozmowach na temat dostaw do Turcji rosyjskich kompleksów S-400 pojawiły się mediach listopadzie 2016. O podpisaniu kontraktu strona turecka poinformowała w sierpniu 2017 (Prezydent Erdogan – podpisaliśmy kontrakt na dostawy S-400, 2017-08-03). Później podano, że jest on wart równowartość 2,5 mld USD. Turcy ujawnili zaś, że kontrakt podpisano 11 kwietnia 2017, a dyżury bojowe jednostek uzbrojonych w S-400 mają rozpocząć się od października 2019. Zakup dotyczy 4 kompletów dywizjonowych.

Jedno z pierwszych oficjalnych zdjęć pokazujących wyładunek komponentów kompleksów S-400 dostarczonych Turcji. Z samolotu Ił-96TD wyjeżdża pojazd transportowo-załadowczy / Zdjęcie: MO Turcji

Do realizacji kontraktu próbowali nie dopuścić Amerykanie (Amerykanie naciskają Turcję, 2019-01-08). Zagrozili Turcji wieloma sankcjami, w tym odmową dostarczenia wielozadaniowych myśliwców stealth F-35 (Turcja z S-400, bez F-35?, 2018-06-19). Wszystko wskazuje na to, że ta groźba zostanie spełniona. Mimo tego, Turcja konsekwentnie realizował swoje zobowiązania związane z rosyjskim kontraktem.

Nie jest jasne, jak zakończy się spór o dostawy F-35. Premier Turcji Recep Tayyip Erdogan przypomniał niedawno, że Ankara zapłaciła już za amerykańskie samoloty 1,4 mld USD. W ramach programu, w który uczestniczy od początku jako partner przemysłowy, powinna otrzymać 116 F-35. Do tej pory Amerykanie przekazali Turkom tylko dwa z zamówionych samolotów, które pozostają jednak na terytorium USA (Turcja odebrała pierwszego F-35A, 2018-06-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra