Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Airvana w Szwecji

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 15 lipca 2019

Wczoraj wczesnym popołudniem, o 13:33 czasu lokalnego z lotniska Umeå wystartował samolot Airvan. Na jego pokładzie znajdował się pilot i spadochroniarze. Gdy samolot wzniósł się na wysokość ok. 4 km, ok. 14:12 zaczął spadać w niekontrolowany sposób. Rozbił się na wyspie Storsandskär, 2 km od lotniska w Umeå, w delcie Umeälven.

Kadr z nagrania, na którym widać spadający pionowo w korkociągu samolot Airvan, w którym zginęło 9 ludzi / Zdjęcie: via twitter

Pracownicy służb medycznych i ekip ratowniczych dotarli na miejsce wypadku przy pomocy prywatnych łodzi i śmigłowców. Okazało się, że wszyscy lecący Skyvanem zginęli. Zidentyfikowano ich jako obywateli szwedzkich, mieszkańców Norr- i Västerbotten.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Ponieważ niektóre części samolotu znaleziono w znacznej odległości od wraku, podejrzewa się, że rozpadł się on już w powietrzu. Nie wiadomo jednak, czy dezintegracja była przyczyną katastrofy, czy nastąpiła w czasie niekontrolowanego opadania samolotu. Z udostępnionego w Internecie nagrania wynika, że w ostatniej fazie spadał on pionowo, w korkociągu.

Rozbity samolot to jednosilnikowy górnopłat GippsAero GA8 Airvan, zn. rej. SE-MES, nr ser. GA8-TC320-12-178, produkcji australijskiej. Należał do Skydive Umeå. Takich samych samolotów używają dwa inne szwedzkie kluby spadochronowe.

 


Drukuj Góra