Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek irańskiego F-4E

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 06 sierpnia 2019

4 sierpnia ok. 12: 30 czasu lokalnego na wybrzeżu Zatoki Perskiej, w pobliżu macierzystej bazy Buszehr rozbił się myśliwiec F-4E Phantom II należący do 61. eskadry myśliwskiej wojsk lotniczych Islamskiej Republiki Iranu (IRIAF). Obydwaj piloci zdołali się bezpiecznie katapultować i ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Wojska lotnicze Iranu mają na stanie ponad 45 F-4D/E/RF-4E / Zdjęcie: MO Iranu

Według niepotwierdzonych informacji irański F-4E Phantom II wykonywał rutynową misję patrolową. Rzecznik wojsk lotniczych poinformował, że przyczyną wypadku była awaria, a piloci w czasie lotu zgłaszali problemy techniczne.

Problemy techniczne irańskich samolotów wojskowych znane są od dawna. Wojska lotnicze Iranu dysponują sprzętem zarówno amerykańskim, w tym F-5E/F Tiger II, F-14 Tomcat (ostatnimi w świecie) i F-4D/E Phantom II, jak i radzieckimi MiG-29 i Su-24, czy też chińskimi F-7 i francuskimi Mirage F1EQ.

Zdatność do lotu samolotów produkcji amerykańskiej szacuje się na ok. 60%, co i tak nie jest złym wynikiem biorąc pod uwagę sankcje i wiek sprzętu. Według dostępnych źródeł Irańczycy mają na stanie 47 Phantomów II wersji F-4D/E i RF-4E. Lepiej wygląda zdatność samolotów radzieckich, szacowana na ok. 80% (Iran poszukuje nowych myśliwców, 2017-08-05, Katastrofa irańskiego Phantoma, 2016-01-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.