Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się Alpha Electro G2

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 15 sierpnia 2019

Wczoraj w południowej Norwegii, ok. 14:40 rozbił się samolot z napędem elektrycznym Alpha Electro G2. Jego pilot usiłował awaryjnie wylądować na jeziorze w pobliżu Arendal, niedaleko docelowego lotniska Gullknapp. Obu osobom znajdującym się na pokładzie nic się nie stało.

Pilotem Alpha Electro G2 był dyrektor generalny przedsiębiorstwa Avinor, Dag Falk-Petersen, były pilot zawodowy. Pasażerem była zaś wiceminister Aase Marthe Horrigmo. Wcześniej tym samym samolotem latał minister środowiska Ola Elvestuen. Loty odbywały się w ramach promocji lotnictwa nowej generacji.

Samolot z napędem elektrycznym Pipistrel Alpha Electro G2, który wpadł do wód jeziora w pobliżu Arendal w południowej Norwegii / Zdjęcie: E24

Alpha Electro G2 jest produkowany przez słoweńskie przedsiębiorstwo Pipistrel. Napędza go silnik elektryczny Siemensa o mocy maksymalnej 60 kW (trwałej – 50 kW). To prawdopodobnie awaria napędu (utrata mocy) była przyczyną awaryjnego lądowania na jeziorze.

Długotrwałość lotu Alpha Electro G2 wynosi 1-1,5 h. Standardowo czas ładowania jego 6 akumulatorów Li-Po o pojemności 21 kWh wynosi zaś ok. 6 h (ładowarka o mocy 20 kW umożliwia skrócenie tego czasu do 1 h). Prędkość przelotowa samolotu sięga 160 km/h.

Rząd Norwegii zlecił Avinor opracowanie programu elektryfikacji całego lotnictwa krajowego do 2040. Dag Falk-Petersen twierdzi, że komercyjne loty samolotów z napędem elektrycznym rozpoczną się w Norwegii w 2025. Będą one przewozić po 25-30 pasażerów.

Samolot, który awaryjnie lądował w Norwegii to Pipistrel Alpha Electro G2 zn. rej. ZN-ELA, nr ser. 904 AE 60. Jest własnością prywatnego przedsiębiorstwa Avinor.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.