Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Agusty A109 na Poros

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 21 sierpnia 2019

Wczoraj po południu z greckiej wyspy Poros, znajdującej się kilkaset metrów od Peloponezu, wystartował śmigłowiec Agusta A109. Na jego pokładzie znajdował się pilot – Grek, i dwoje rosyjskich pasażerów – kobieta i dziecko. Mieli lecieć do Aten, na odległe o 60 km międzynarodowe lotnisko Elefthérios Venizélos. Jednak wkrótce po starcie, o 15:43 czasu lokalnego, śmigłowiec rozbił się i wpadł do morza.

Wrak rozbitego śmigłowca Agusta A109C w czasie wydobywania z dna morza / Zdjęcie: greekcitytimes

Natychmiast rozpoczęto akcję ratunkową. Uczestniczył w niej śmigłowiec Super Puma. Gdy ratownicy dotarli do zatopionego wraku, okazało się, że wszyscy lecący A109 zginęli. Ich ciała wydobyto z wody po około dwóch godzinach.

Do katastrofy doszło w wyniku zahaczenia przez śmigłowiec o linię elektryczną. Nie wiadomo czy w wyniku błędu pilota, czy awarii technicznej.

Po katastrofie wyspa przez dłuższy czas była pozbawiona prądu. Zerwana linia, łącząca ją z Galatas, jest bowiem jedynym źródłem zasilania w energię elektryczną. Dopiero w nocy dowieziono na wyspę generatory, które zasiliły najważniejsze instalacje. Według operatora sieci – DEDDIE, linia elektryczna zostanie naprawiona najwcześniej jutro.

Rozbity śmigłowiec to Agusta A109C zn. rej. SX-HTO, nr ser. 7671. Jego operatorem była iFly SA.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.