Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wybrano dostawców prototypów ISV

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 27 sierpnia 2019

US Army wybrała dwie oferty do dalszej fazy postępowania na pojazdy ISV (Infantry Squad Vehicle). O zwycięstwo w postępowaniu ubiega się SAIC we współpracy z Polarisem i Oshkosh Defense z Flyer Defense LLC. Wybrane konsorcja muszą teraz dostarczyć po dwa prototypy swoich pojazdów do testów.

Oferowany przez Polarisa i SAIC pojazd DAGOR charakteryzuje się ładownością do 4000 lb (ok. 1800 kg) / Zdjęcie: Polaris

Program pozyskania pojazdów ISV ma wyłonić dostawcę lekkich taktycznych samochodów transportowych dla drużyn lekkiej piechoty. Pojazdy mają trafić przede wszystkim do wojsk powietrznodesantowych. Stąd wymóg, by konstrukcja była zdolna do desantu z użyciem spadochronu. Pojazd ma mieścić całą, 9-osobową drużynę piechoty wraz z wyposażeniem. ISV ma charakteryzować się także zdolnością do poruszania w każdych warunkach terenowych.

Konsorcjum Oshkosh/Flyer oferuje pojazd oparty na GMV 1.1 i A-GMV. Konstrukcja jest już eksploatowana przez USSOCOM. Konsorcjum SAIC/Polaris oferuje konstrukcję opartą na najnowszym pojeździe DAGOR. Także i on został już sprawdzony przez siły zbrojne USA w ramach postępowania na pojazdy dla wojsk specjalnych.

Podpisanie kontraktu na produkcję seryjną ISV przewiduje się wiosną 2020. US Army planuje pozyskanie nawet 651 pojazdów wraz z pakietem serwisowym i wyposażeniem. Dostawy mają zostać zrealizowane do FY2024.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.