Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chińskie linie zamawiają ARJ21

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 30 sierpnia 2019

Trzy największe chińskie państwowe linie lotnicze ogłosiły zakup po 35 samolotów transportu regionalnego ARJ21-700 od państwowego producenta – Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC). Air China, China Southern Airlines i China Eastern Airlines podały w oddzielnych sprawozdaniach giełdowych, że katalogowa wartość każdego zamówienia wynosi 1,33 mld USD. Dostawy zaplanowano na okres od 2020 do 2024.

Pierwszym odbiorcą samolotów COMAC ARJ21 były Chengdu Airlines. Na zdjęciu druga z dostarczonych maszyn, 29 września 2019 / Zdjęcie: chinaaviationdaily

ARJ21 to pierwszy duży odrzutowiec pasażerski zaprojektowany i budowany w ChRL. Dzisiejsze wspólne zamówienie ma niewątpliwie w dużej mierze charakter promocyjny. Dotychczasowa sprzedaż ARJ21 rozwijała się bowiem niemrawo. Oficjalnie powodem jest chęć zdynamizowania lotniczych przewozów regionalnych w samych Chinach i krajach sąsiednich.

Do tej pory ARJ21 wykorzystują tylko małe chińskie linie lotnicze – Chengdu Airlines i Genghis Khan Airlines,. Łącznie zamówiono mniej niż 400 samolotów tego typu. Ich produkcja rozwija się jednak powoli.

Chińscy próbują złamać duopol Airbusa i Boeinga. Poza ARJ21 ma do tego posłużyć większy C919. Ten jednak nie uzyskał jeszcze certyfikatu typu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.