Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nieudany test Boeinga 777X

Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 07 września 2019

The Seattle Times poinformował o kolejnym, po problemach modelu 737 MAX, niepowodzeniu Boeinga. Tym razem w czasie prowadzonych w Everett naziemnych testów ciśnieniowych kadłuba modelu 777X, 5 sierpnia 2019 ok. 13:30 doszło do wyrwania drzwi do kabiny pasażerskiej. Końcowy test odbywał się pod kontrolą urzędników FAA (Federal Aviation Administration).

Co najmniej kilka Boeingów 777X znajduje się w różnych fazach montażu w zakładach w Everett w stanie Washington. Prawdopodobnie dołączą one do dziesiątek samolotów modelu 737 MAX, które – po przerwaniu dostaw, spowodowanym koniecznością wyeliminowania błędów – magazynowane są przez amerykańskiego producenta na wszelkich dostępnych placach i parkingach / Zdjęcie: Boeing

Na razie nie wiadomo, co było przyczyną incydentu. Jeśli był nią błąd konstrukcyjny, inżynierowie Boeinga będą musieli przebudować mocowanie feralnych drzwi, a być może także pozostałych. W grę wchodzi także m.in. nieprawidłowość wykonania struktury lub wada materiałowa.

Tak czy owak, nieudany test spowoduje kolejne opóźnienie wejścia do produkcji Boeingów 777X. Dyrektor generalny koncernu, Dennis Muilenburg ujawnił w lipcu, w sprawozdaniu kwartalnym, że pierwszy egzemplarz lotny tego typu, który opuścił linię montażową w marcu i miał zostać oblatany latem 2019, wykona pierwszy lot najwcześniej w 2020. Głównym powodem opóźnienia były dotąd problemy z silnikami General Electric GE-9X.

Boeing potwierdził, że w czasie testów modelu 777X natrafił na problem. Jest on obecnie analizowany. Zespół poszukuje jego pierwotnej przyczyny. Testy zostały zawieszone.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.