Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Włoskie F-35A na Islandii

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 01 października 2019

Uroczystą ceremonią podniesienia flagi na lotnisku wojskowym Keflavik na Islandii, która odbyła się 27 września, personel Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch) rozpoczął misję Northern Lightning. Jej  celem jest zapewnienie ochrony przestrzeni powietrznej Islandii. Po raz pierwszy w historii biorą w niej udział wielozadaniowe samoloty bojowe F-35A.

Włoskie F-35A będą przebywać w Keflavik przez ok. trzy tygodnie / Zdjęcie: MO Włoch 

Włoski kontyngent składa się z 6 F-35A z 32° Stormo (Skrzydła) z bazy Amendola. W skład kontyngentu wchodzą także kontrolerzy przestrzeni powietrznej z Dowództwa Operacji Lotniczych z Poggio Renatico i spadochroniarze z 16° Stormo, odpowiadający za ochronę bazy.

Transportem personelu służb inżynieryjno-lotniczych i zaopatrzenia zajął się samolot transportowy C-130J z 46a Brigata Aerea. Podczas przebazowania F-35A pobierały paliwo z samolotu transportowo-tankującego KC-767A z 14° Stormo. Przelot zabezpieczał też samolot patrolowy P-72 z 41° Stormo, przystosowany do wykonywania zadań poszukiwawczo-ratowniczych.

Włoskie F-35A będą przebywać w Keflavik przez ok. trzy tygodnie, wykonując m.in. ćwiczenia z Landhelgisgæslan (islandzką strażą wybrzeża). Ich działania koordynować będzie Centrum Połączonych Operacji Lotniczych (CAOC) w niemieckim Uedem (Włosi po raz czwarty na Islandii , 2019-03-21).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.