Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa B-17 w USA

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 03 października 2019

Wczoraj rano, o 9:45 czasu lokalnego z pasa nr 06 lotniska Windsor Locks-Bradley pod Hartford w stanie Connecticut w USA, wystartował zabytkowy bombowiec z czasów II wojny światowej – B-17G. Na jego pokładzie znajdowało się 13 osób, w tym 3 członków załogi. Tuż po starcie pilot samolotu poinformował kontrolera lotów o awarii i zawrócił na lotnisko startu. Próbował lądować na pasie, z którego wystartował. Lądowanie się nie udało i bombowiec rozbił się ok. 350 m przed progiem pasa, uderzając z budynek ze środkami do odladzania.

Gdy do płonącego wraku dotarli ratownicy, okazało się, że 7 osób lecących samolotem zginęło na miejscu. Pozostałe 6 zabrano do szpitali. Większość z nich jest w ciężkim stanie. Poszkodowane zostały także 3 osoby na ziemi.

Według wstępnych ocen, przyczyną katastrofy była awaria techniczna. Jej szczegóły nie są na razie znane. Wiadomo, że pilot mówił o problemach z silnikiem nr 4.

Spalony wrak bombowca B-17G, który rozbił się wczoraj powracając na międzynarodowe lotnisko Windsor Locks-Bradley pod Hartford. Po katastrofie lotnisko było zamknięte przez 3,5 godziny / Zdjęcie: twitter – scramble

Rozbity samolot to bombowiec z czasów II wojny światowej – B-17G-30-BO Flying Fortress, zn. rej. N93012, nr ser. 32264. Należał do The Collings Foundation. Miał uczestniczyć w wystawie Wings of Freedom.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.