Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowoczesne rozwiązania w Daxing

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 07 października 2019

Niedawno otwarty międzynarodowy port lotniczy Pekin-Daxing jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne zarządzania ruchem lotniczym dostarczone przez Thales i BEST (Beijing EasySky Technology Ltd., będącego wspólnym przedsięwzięciem Thalesa i Civil Avaition Technology Traffic Control Technology & Equipment Development Co. Ltd.).

Międzynarodowe lotnisko Pekin-Daxing oficjalnie działa od 25 września / Zdjęcie: Thales

Thales i jego spółka zależna BEST wdrożyły w centrum kontroli Terminal Maneuvering Area (TMA, ang. rejonu kontrolowanego lotniska) w Pekinie system TopSky-ATC. W połączeniu z centrum kontroli obszaru (Area Control Centre) i wieżami kontroli ruchu lotniczego będzie to największy na świecie system kierowania ruchem lotniczym obejmujący trzy międzynarodowe porty lotnicze: Pekin, Pekin-Daxing i Tianjin Binhai. Centrum TMA w Pekinie jest pierwszym w Chinach, które jednocześnie wdraża technologie Thales MAESTRO AMAN i DMAN. Celem jest optymalizacja wydajności portów lotniczych.

 Międzynarodowe lotnisko Pekin-Daxing oficjalnie działa od 25 września. W ostatniej dekadzie liczba pasażerów lotów komercyjnych w Chinach wzrosła niemalże trzykrotnie. Dla Pekinu, stolicy oraz centrum politycznego, gospodarczego i kulturalnego kraju, wzrost ten stał się jeszcze większym wyzwaniem. Międzynarodowy Port Lotniczy Pekin-Stolica przekroczył swoją przepustowość w 2018. Położone 46 km na południe od centrum miasta lotnisko Pekin-Daxing stało się drugim międzynarodowym portem lotniczym stolicy Chin mającym za zadanie odciążenie istniejącego lotniska. Jest to również największe lotnisko na świecie z jednym terminalem o powierzchni 700 000 m². Docelowo ma się tam znaleźć siedem pasów startowych, które obsłużą ponad 100 milionów pasażerów rocznie (Port Daxing otwarty, 2019-09-25).

W 2016 północnochińskie biuro ATMB (Air Traffic Managerment Bureau) wybrało Thalesa i BEST do zmodernizowania centrum TMA w Pekinie. Konsorcjum dostarczyło zautomatyzowany system zarządzania ruchem lotniczym, który będzie odgrywał kluczową rolę w regionie. Cały projekt synchronizuje Centrum Kontroli TMA w Pekinie, Centrum Kontroli Obszarowej (ACC), wieże kontroli Międzynarodowych Portów Lotniczych w Pekin-Stolica, Pekin-Daxing i Tianjin Binhai. Chiński system zarządzania ruchem lotniczym stał się największym na świecie: to łącznie 290 jednostek kontrolujących przestrzeń lotniczą w północnych Chinach.

Thales i BEST dostarczyły TopSky-ATC, najbardziej zaawansowane na świecie rozwiązanie służące do zarządzania ruchem lotniczym. Centrum sterowania TMA w Pekinie jest pierwszym w Chinach, które jednocześnie wdraża technologie MAESTRO AMAN i DMAN dostarczone przez Thalesa. To w pełni zintegrowane rozwiązanie do zarządzania ruchem lotniczym zmniejsza ryzyko wystąpienia opóźnień oraz zwiększa przepustowość portu.

Ponadto Thales dostarczył rozwiązania nawigacyjne i radary gwarantujące bezpieczne starty i lądowania na lotnisku międzynarodowym Pekin-Daxing. Thales zainstalował 43 radary, 20 automatycznych systemów zarządzania ruchem lotniczym, 677 systemów nawigacyjnych, a także urządzenie ADS-B i dwa systemy multilateracji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.