Oferowany przez Rheinmetalla bwp Lynx KF41 został zdyskwalifikowany z udziału w programie OMFV (Optionally Manned Fighting Vehicle) dla US Army. Oznacza to, że w konkursie został wyłącznie jeden oferent – Griffin III General Dynamics Land Systems.
Powodem odrzucenia Lynxa były problemy formalne. Producentowi nie udało się spełnić wszystkich warunków w wymaganym terminie. Tym samym nie było możliwe dostarczenie do 1 października prototypowego pojazdu do przeprowadzenia prób. Zdaniem gen. bryg. Rossa Coffmana, który jest osobą odpowiedzialną za programy nowych wozów bojowych dla US Army, nie było możliwości zmiany wymogów, pomimo wcześniejszych uwag Rheinmetalla.
Niemiecki producent wysłał zapytanie o przedłużenie terminu dostaw prototypu o 90 dni. Nie uzyskał jednak zgody z powodu konieczności dotrzymania harmonogramu. Następnie koncern przedstawił propozycję przekazania prototypu Lynxa jeszcze na terenie Niemiec. Również ta propozycja nie spotkała się aprobatą.
W świetle najnowszych informacji Rheinmetall wciąż może jednak brać udział w postępowaniu na OMFV. Co prawda koncern został wykluczony z fazy opracowania i zademonstrowania prototypu, lecz może prowadzić prace nad pojazdem i jego badania na własny koszt. Z kolei prace i testy pojazdu GDLS będą finansowane i wspierane przez US Army.
Zaletą niemieckiej oferty jest niemalże gotowa konstrukcja bwp wymagająca jedynie dostosowania do wymagań US Army. Lokalnym partnerem Rheinmetalla jest Raytheon. Zaś produkcja Lynxów ma się odbywać w amerykańskich zakładach należących do Textron Systems (Joint venture Raytheona i Rheinmetalla, 2019-10-02).
Formalne odrzucenie jednej z dwóch ofert powoduje, że w programie pozostał tylko oferowany przez GDLS bwp Griffin III, oparty na konstrukcji bwp ASCOD 2. Pojazd ten od początku był uważany za faworyta w postępowaniu OMFV.
Na tym samym podwoziu oparty jest także czołg lekki Griffin II. Ten pojazd jest z kolei propozycją GDLS w programie MPF (Mobile Protected Firepower) dla US Army. Według ostatnich doniesień GDLS ma jednak zaproponować w ramach OMFV całkiem nowy pojazd. Jego załoga ma się składać z 3 żołnierzy, jednak docelowo ma być zmniejszona do 2. Interesujące jest także zmniejszenie liczby żołnierzy desantu do 5. Pojazd ma mieć wysoki poziom ochrony załogi i masę ok. 50 t (Griffin II w programie MPF, 2019-09-23).