Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lynx wykluczony z programu OMFV

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 08 października 2019

Oferowany przez Rheinmetalla bwp Lynx KF41 został zdyskwalifikowany z udziału w programie OMFV (Optionally Manned Fighting Vehicle) dla US Army. Oznacza to, że w konkursie został wyłącznie jeden oferent – Griffin III General Dynamics Land Systems.

Poza problemami formalnymi Amerykanie zwrócili także uwagę na zbyt wysoką masę Lynxa KF41 i jego znaczne gabaryty / Zdjęcie: Rheinmetall

Powodem odrzucenia Lynxa były problemy formalne. Producentowi nie udało się spełnić wszystkich warunków w wymaganym terminie. Tym samym nie było możliwe dostarczenie do 1 października prototypowego pojazdu do przeprowadzenia prób. Zdaniem gen. bryg. Rossa Coffmana, który jest osobą odpowiedzialną za programy nowych wozów bojowych dla US Army, nie było możliwości zmiany wymogów, pomimo wcześniejszych uwag Rheinmetalla.

Niemiecki producent wysłał zapytanie o przedłużenie terminu dostaw prototypu o 90 dni. Nie uzyskał jednak zgody z powodu konieczności dotrzymania harmonogramu. Następnie koncern przedstawił propozycję przekazania prototypu Lynxa jeszcze na terenie Niemiec. Również ta propozycja nie spotkała się aprobatą.

W świetle najnowszych informacji Rheinmetall wciąż może jednak brać udział w postępowaniu na OMFV. Co prawda koncern został wykluczony z fazy opracowania i zademonstrowania prototypu, lecz może prowadzić prace nad pojazdem i jego badania na własny koszt. Z kolei prace i testy pojazdu GDLS będą finansowane i wspierane przez US Army.

Zaletą niemieckiej oferty jest niemalże gotowa konstrukcja bwp wymagająca jedynie dostosowania do wymagań US Army. Lokalnym partnerem Rheinmetalla jest Raytheon. Zaś produkcja Lynxów ma się odbywać w amerykańskich zakładach należących do Textron Systems (Joint venture Raytheona i Rheinmetalla, 2019-10-02).

Formalne odrzucenie jednej z dwóch ofert powoduje, że w programie pozostał tylko oferowany przez GDLS bwp Griffin III, oparty na konstrukcji bwp ASCOD 2. Pojazd ten od początku był uważany za faworyta w postępowaniu OMFV.

Na tym samym podwoziu oparty jest także czołg lekki Griffin II. Ten pojazd jest z kolei propozycją GDLS w programie MPF (Mobile Protected Firepower) dla US Army. Według ostatnich doniesień GDLS ma jednak zaproponować w ramach OMFV całkiem nowy pojazd. Jego załoga ma się składać z 3 żołnierzy, jednak docelowo ma być zmniejszona do 2. Interesujące jest także zmniejszenie liczby żołnierzy desantu do 5. Pojazd ma mieć wysoki poziom ochrony załogi i masę ok. 50 t (Griffin II w programie MPF, 2019-09-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.