Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek XQ-58A

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 11 października 2019

Spółka Kratos Defense & Security Solutions, ogłosiła, że demonstrator bojowego bezzałogowego statku latającego XQ-58A Valkyrie rozbił się podczas lądowania 9 października na poligonie Yuma w Arizonie. Był to finał 3. lotu próbnego, trwającego 90 minut.

Prototyp XQ-58A Valkyrie wykonał dotychczas 3 loty, trwające łącznie 270 minut / Zdjęcie: Kratos Defence

W jego trakcie XQ-58A wykonał wszystkie zakładane wcześniej zadania, w liczbie 56 oraz 2, z nadmiarem paliwa pozostałym po zakończeniu misji. W ostatnim etapie lotu spadochron ratunkowy zadziałał bezbłędnie, a samolot opadał zgodnie z przewidywaniami. Podczas końcowego zniżania poduszki powietrzne, które były używane podczas wcześniejszych prób (nie przeznaczone do ostatecznego użytku operacyjnego), zadziałały wadliwie, powodując uszkodzenie bsl podczas przyziemienia.

Wstępna ocena wykazała, że uszkodzenia nie są poważne i Valkyrie można będzie naprawić. Problem wadliwych poduszek powietrznych zostanie rozwiązany przed kolejnym lotem próbnym. Analizy dotychczas wykonanych lotów i wygenerowanych danych wykazały, że nie trzeba korygować żadnego z urządzeń sterujących lotem XQ-58A – stwierdził prezes działu systemów bezzałogowych w spółce Kratos, Steve Fendler (Drugi lot XQ-58A Valkyrie, 2019-06-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra